Provocările unui nou an de școală. Profesoara Anda Laura Silea: ”Îmi doresc ca lucrurile să o ia pe făgașul normalității în sistem”

0
Foto: facebook.com

Anda Laura Silea, profesoară de Limba și literatura română, se întoarce la clasă într-un nou an școlar în care și-ar dori ca lucrurile ”să o ia pe făgașul normalității”. Normalitate în învățământul anului 2019, în România, înseamnă, spune profesoara de la Liceul Teoretic ”I.C. Drăguşanu” din Victoria, Brașov, ”un set de legi și măsuri care să vizeze interesul elevilor prin care să se stabilească clar modalitățile de evaluare pentru cei care sunt acum în clasa a VII-a, să se înceapă trasarea planurilor cadru pentru nivelul liceal, să se aplice ferm și clar regulile pentru admiterea la liceu sau, în cazul profesorilor, să se stabilească cine și în ce condiții intră în sistemul educațional.”

Anda Laura Silea, despre așteptările pe care le are în acest an, despre ”normalitate”, proiecte și provocări: ”Îmi doresc un an școlar în care lucrurile să o ia pe făgașul normalității în sistem, în care fiecare elev să își găsească locul, să descopere la catedră profesioniștii care să-l înțeleagă, care să îl ajute să se dezvolte, să se cunoască pe sine și care să aducă în procesul educativ o stare de bine menită să ducă la dezvoltarea competențelor elevilor, indiferent de vârsta pe care o au, profilul sau specializarea pe care o urmează.

Normalitatea în sistem ar presupune un set de legi și măsuri care să vizeze interesul elevilor, ca prim beneficiar al educației, prin care să se stabilească clar modalitățile de evaluare pentru cei care sunt acum în clasa a VII-a, să se înceapă trasarea planurilor cadru pentru nivelul liceal, să se aplice ferm și clar regulile pentru admiterea la liceu sau, în cazul profesorilor, să se stabilească cine și în ce condiții intră în sistemul educațional. De asemenea, sper ca proiecte importante precum CRED să devină realitate pentru întregul grup țintă vizat și să nu fie împiedicate în derulare de niciun factor. Am încredere în specialiștii care au gândit și au dezvoltat până acum acest proiect și sunt ferm convinsă că va fi de impact.

Îmi doresc să derulez și în acest an școlar proiectele începute alături de elevii mei. Se va desfășura în continuare, în Liceul Teoretic „I.C. Drăgușanu” Victoria, la fiecare oră de română, atât la nivel gimnazial, cât și liceal, proiectul de educație media inițiat în parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent București („Predau educație media”), combinând materia specifică acestei discipline cu elemente infuzate din domeniul educației media, comunicării media și comunicării digitale, asigurând astfel elevilor formarea gândirii critice, a competențelor de bază în domeniul alfabetizării media și al domeniului digital. Acest proiect este în al doilea an de implementare și încă departe de a fi finalizat, implicând din acest an școlar și o clasă din cadrul Colegiului Tehnic „Dr. Al Bărbat” din Victoria.

Anul acesta va fi provocator, deoarece voi dezvolta o serie de resurse educaționale deschise și conținuturi didactice în cadrul a două proiecte POCU inițiate de Inspectoratul Județean Brașov („Învață, Dăruiește, Dobândește” și ”Deschidem Școala, Deschidem Viitorul”), proiecte care au ca scop facilitarea tranziției între ciclurile de învățământ (primar- gimnazial și gimnazial – liceal), prevenirea abandonului școlar, dezvoltarea activităților de tip „școală după școală”, precum și crearea unei rețele educaționale deschise prin conectarea unor centre de resurse deschise prin sisteme de teleprezență (Brașov, Vulcan, Codlea, Măieruș). Aceste proiecte răspund nevoilor elevilor din județ, contribuind astfel la egalizarea șanselor tuturor.

Sper să fac față provocărilor unor noi activități care vor apărea pe parcursul întregului an școlar, proiectelor pe care le voi desfășura alături de colegi, elevi și părinți. Sper să pot continua colaborarea cu partenerii tradiționali deja: Fundația Comunitară Țara Făgărașului (inițiind, alături de elevi, proiecte care să beneficieze de Fondurile Științescu, fonduri atribuite pentru dezvoltarea de activități în domeniul tehnic-științific, care duc la implicarea elevilor și a comunității în activități precum tabere, ateliere, etc.) sau AVE Education Făgăraș. Acestea sunt momentan proiectele la care mă gândesc, dar lista provocărilor rămâne deschisă, deoarece întotdeauna șansa trebuie surprinsă în momentul oportun.

Le doresc tuturor profesorilor, învățătorilor și educatorilor multă răbdare, deschidere față de nou și curaj, pentru că doar curajul de a vedea în sufletele copiilor, dincolo de rigorile didacticii și metodicii, ne va face să devenim mentori și modelatori de oameni.”

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.