Ligia Deca, despre simulare: Trebuie să avem şi subiecte care departajează între copiii cu performanţă medie şi copiii cu performanţă înaltă

0

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, spune că subiectele de la proba de Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale au fost ”echilibrate” și ”au asigurat atât grad mediu, dar şi înalt de dificultate” pentru a face departajarea copiilor. „Câtă vreme Evaluarea Naţională va fi utilizată exclusiv, deci ca singură probă pentru admiterea la liceu, trebuie să avem şi subiecte care departajează între copiii cu performanţă medie şi copiii cu performanţă înaltă”, a explicat ministrul.

Ligia Deca a făcut aceste precizări în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Bistriţa, în urma unei întrebări legate de subiectul de geometrie de la simularea Evaluării Naţionale, care i-a pus în dificultate pe mulţi elevi, relatează Agerpres.

„Proba de simulare a avut o serie de subiecte care permit departajarea copiilor, pentru că, în esenţă, rezultatele de la Evaluarea Naţională vor fi folosite ulterior pentru admiterea la liceu. Am văzut în ultimii ani o inflaţie de note mari, am văzut cum la câteva sutimi se decide repartizarea de la un liceu la altul şi, câtă vreme Evaluarea Naţională va fi utilizată exclusiv, deci ca singură probă pentru admiterea la liceu, trebuie să avem şi subiecte care departajează între copiii cu performanţă medie şi copiii cu performanţă înaltă.

Am văzut şi eu feedback-urile, am încercat să preluăm şi noi din partea cadrelor didactice pe care le avem implicate în diferite structuri. Mulţi au spus că este foarte bine aşa, să avem subiecte de toate tipurile de dificultate. Ceea ce pot să asigur este: au fost subiecte echilibrate, care au asigurat atât grad mediu, dar şi înalt de dificultate, să putem avea departajare, iar în cadrul Evaluării Naţionale, filosofia Ministerului Educaţiei a fost întotdeauna că subiectele trebuie să fie pentru nivel mediu. Această filosofie rămâne în picioare”, a spus Ligia Deca.

Ministrul Educaţiei a adăugat că se bucură că simulările la Evaluarea Naţională au putut fi organizate apelându-se la corectura digitalizată, considerând că „asta ne permite să vedem care sunt elementele de care copiii nu s-au putut achita, nu au putut să le rezolve, pentru că mai avem timp să insistăm asupra lor până la Evaluarea Naţională”.

Profesorul de matematică Alin Munteanu a vorbit, marți, la Euronews România, despre gradul de dificultate al subiectelor de la proba de Matematică.

„Sunt extrem de surprins de nivelul de dificultate al subiectelor. Din punctul meu de vedere, geometria a fost extrem de grea, indiferent că vorbim de partea de grilă, mai ales la subiectul al treilea. Ceea ce pot să afirm cu tărie este că s-a uitat că generația celor de clasa a VIII-a a trecut prin doi ani de pandemie, în care a făcut școală online. Iar din punctul meu de vedere, nivelul de dificultate, indiferent cât de pregătit ar fi fost un elev de clasa a opta pentru această simulare, i-a creat dificultăți în a se încadra în timpul alocat, de două ore”, a spus profesorul Alin Munteanu.

Elevii claselor a VIII-a au susținut săptămâna aceasta simularea Evaluării Naționale 2024. Proba la Matematică a avut loc marți, 6 februarie.

Subiecte și barem Matematică – Simulare Evaluare Națională 2024, clasa a VIII-a

Rezultatele la simularea Evaluării Naționale 2024 vor fi comunicate pe 23 februarie. Lucrările elevilor sunt evaluate digitalizat.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.