Învățătoarea Claudia Chiru: ”Niciodată nu se taxează copilul. Abordarea seacă nu prea este recomandată”

0
Foto; facebook.com/claudia.chiru

Învățătoarea Claudia Chiru avansează, în contextul ultimelor discuții provocate de declarațiile ministrului Educației privind repetenția la clasa I, ideea unei ”strategii de recuperare personalizată cu învățător, profesor de sprijin și voluntar, dacă este nevoie” astfel încât, la final, niciun elev să nu meargă mai departe fără să aibă cunoștințele necesare.

Claudia Chiru spune că toate persoanele implicate direct sau indirect în actul instructiv-educativ trebuie ”sa depună efort suplimentar” pe baza acestei strategii care ”să aibă un model gândit”.

La final, explică învățătoarea, ”rezultatele vor putea fi măsurate folosind indicatorii de calitate x, y și z cu finalitatea de a ne asigura ca niciun elev de clasa I nu merge mai departe fără sa domine x, y, z competente”: ”Dacă se observă neparticipare din partea părinților sau a cadrului didactic se trece la o noua etapă, aceea de conștientizare și susținere, însă niciodată nu se taxează copilul.”


Postarea integrală a învățătoarei Claudia Chiru pe Facebook:

”“Elevi repetenți la clasa I”- personal cred că s-a dorit de fapt să se transmită altceva, o schimbare mult mai profundă care în capul meu sună așa:

Toate persoanele implicate direct sau indirect in actul instructiv-educativ sa depună efort suplimentar și susținut pe baza unei strategii de recuperare (strategie care sa aibă un model gandit, in acest moment nu dispunem de un model de recuperare care sa fie un reper) personalizata cu învățător, profesor de sprijin și voluntar, dacă este nevoie, iar la final rezultatele vor putea fi măsurate folosind indicatorii de calitate x, y și z cu finalitatea de a ne asigura ca niciun elev de clasa I nu merge mai departe fără sa domine x, y, z competente. Dacă se observa neparticipare din partea părinților sau a cadrului didactic se trece la o noua etapa, aceea de conștientizare și susținere, însă niciodată nu se taxează copilul. 

Altfel… ce sa zic, nu prea este recomandata abordarea seaca pentru ca implica mult emotional, chiar stigmatizare și subminarea stimei de sine. Altfel nu prea are legătura cu educația și menirea ei.  Repet, sa ieșim din linie, sa nu batem câmpii!”

Citește și:

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.