SCHIMBĂRI ÎN EDUCAȚIE. Ecaterina Andronescu are o nouă idee: Elevii din clasa I să poată fi lăsați repetenți

0
Foto: bursa.ro

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vrea să schimbe prevederile legale privind repetenția în clasele primare astfel încât și elevii din clasa I să poată fi lăsați repetenți. În prezent, elevii din clasa pregătitoare și clasa I nu pot fi lăsați repetenți.

„Din păcate este o prevedere legală. Până în clasa a III-a nu îi poate lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui lucru, pentru că iată unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a și atunci constatăm că nu știu să scrie bine, să calculeze și 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa a VIII-a. Obiectivele trebuie să le stabilim prin lege și în fișa postului profesorului”, a declarat ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, la Digi24, potrivit Mediafax.

Întrebată dacă acest obiectiv, de a nu lăsa repetent un copil de clasa I, este o greșeală, Andronescu a răspuns: „Categoric. (…) Te străduiești mai mult să-l înveți ce trebuie să-l înveți”.

Potrivit Ordinului Ministerul Educației nr. 5115/2014 – privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, la sfârșitul clasei pregătitoare și la sfârșitul clasei I, elevii nu pot fi lăsați repetenți. Elevii cu dificultăți de învățare vor rămâne în colectivele în care au învățat și vor intra într-un program de remediere sau recuperare școlară pe parcursul anului următor.

Expert în educație: ”Sunt studii întregi care arată că lăsatul repetent nu îl motivează pe copil”

În replică, Oana Moraru, expert în educaţie, a explicat, potrivit digi.24.ro, că acest lucru este împotriva oricăror studii, întrucât lăsatul repetent nu motivează copilul.

”Nu ai voie să laşi copiii repetenţi, e împotriva oricăror studii, nu e niciun impact. Sunt studii întregi care arată că lăsatul repetent nu îl motivează pe copil, nu îl aduce mai repede pe calea cea bună. Sub nicio formă nu îl poţi lăsa repetent. Soluţia ar fi responsabilizarea fiecărui învăţător şi obligaţia de a trata diferenţiat copiii.

E o nebunie întreagă, de la clasa pregătitoare şi clasa întâi sunt concursuri şi examene şcolare individuale, academice, o mare întreagă de auxiliare pentru portofoliul învăţătoarei. Forţăm enorm copiii de 6 – 7 ani, ignorând total pragul de dezvoltare psiho-somatică a vârstelor, pentru că punem în centrul educaţiei profesorul, catedra, liniştea lui”, a spus Oana Moraru.

Citește și:

Poți consulta aici:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here