Asociațiile elevilor critică noul sistem de acordare a burselor școlare și solicită extinderea numărului de elevi care beneficiază de burse de merit

0

Șase asociații ale elevilor critică ”profund” proiectul metodologiei de acordare a burselor școlare, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației, care prevede că 30% dintre elevii din fiecare clasă de gimnaziu şi liceu beneficiază de burse de merit, în ordinea descrescătoare a mediilor generale anuale. Reprezentanții elevilor spun că proiectul ”perpetuează haosul început” de legea învățământului preuniversitar și cer extinderea numărului de elevi care beneficiază de burse de merit.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din Timișoara (AETM), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) dezaprobă reforma adusă burselor în proiectul metodologiei de acordare a burselor școlare.

”Vineri, 25 august a.c., a fost publicat proiectul Metodologiei-cadru de acordare a burselor școlare, în cadrul căruia a fost prezentat și noul sistem de acordare a burselor. Asociațiile de elevi din țară au criticat noul sistem propus încă de la introducerea sa la nivelul Legii învățământului preuniversitar. Proiectul de metodologie publicat perpetuează haosul început de lege, ridicând mai multe semne de întrebare”, se arată într-un comunicat de presă semnat de cele șase asociații ale elevilor.

Reprezentanții elevilor atrag atenția asupra modului de acordare a burselor de merit și a burselor sociale:

”La nivelul reglementării burselor de ajutor social, ni se arată din nou faptul că Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România. Acestea sunt acordate numai elevilor ai căror părinți au un venit mediu net lunar pe membru de familie mai mic de 50% din salariul minim net pe economie. Astfel, un copil ai cărui părinți câștigă amândoi salariul minim pe economie are un venit prea mare pentru a beneficia de această bursă și a fi sprijinit de către stat.

La nivelul burselor de merit, este specificat faptul că vor primi burse maxim 30% din elevii dintr-o clasă, spre deosebire de Legea învățamântului preuniversitar, unde numărul de elevi era de minim 30%. Având în vedere faptul că admiterea la liceu se realizează într-un mod ierarhic (ierarhiile fiind accentuate prin noua lege), raportarea la colegii de clasă nu are sens, aceștia fiind repartizați într-o clasă în mod ierarhic. Considerăm că propunerea ar avea sens strict în cazul învățământului gimnazial, unde elevii sunt repartizați în funcție de circumscripție”.

În acest context, asociațiile elevilor solicită ”ridicarea pragului de venit pentru bursa de ajutor social, în vederea sprijinirii mai multor elevi, precum și extinderea numărului de elevi care beneficiază de burse de merit”.

Citește și: Bursele elevilor începând cu anul școlar 2023-2024. Proiect: Primii 30% dintre elevii fiecărei clase primesc burse de merit. Care sunt condițiile

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.