Ora de istorie în livadă: „I-am provocat pe copii să își imagineze că trăiesc acum 2 milioane de ani și că trebuie să supraviețuiască în acest loc”

0
Foto: facebook.com/ Scoala Gimnaziala Altina

La Școala Gimnazială Alțîna din județul Sibiu, elevii de gimnaziu au avut, timp de o lună, toate orele în aer liber. Conducerea școlii a luat această decizie, profitând de vremea frumoasă, pentru a-i lăsa pe cei din clasele mici să învețe în clădire. Orarul a fost gândit într-un mod special pentru lecțiile de afară, iar copiii au fost personaje în poveștile create de profesori.

O astfel de poveste a fost pusă în scenă la ora de istorie și este relatată pe pagina de Facebook a Fundației Noi Orizonturi, unde directorul școlii explică modul în care a fost organizat programul elevilor din clasele V-VIII în prima lună de școală:

”Școala Gimnazială Alțîna, județul Sibiu, are patru clase de gimnaziu și toate au reușit să învețe până acum în afara spațiului școlii, lăsând clădirea disponibilă pentru copiii mai mici. Directorul școlii, Cristina Simion, ne-a povestit cum au regândit atât programul elevilor, dar și al profesorilor astfel încât să fie posibil acest lucru.

<Am făcut orarul astfel încât o clasă să aibă maxim trei profesori într-o zi. Eu, de exemplu, predau la clasa a VII-a istorie, geografie și cultură civică și am planificat toate cele trei ore una după alta.

Foto: facebook.com/ Scoala Gimnaziala Altina

Doamna profesor de română are două ore de română consecutive și apoi opționalul. Pe lângă faptul că ne ajută să nu ne intersectăm între clase, forma aceasta de organizare ne ajută să facem orele mult mai interactive și să predăm interdisciplinar.

Am făcut ora de istorie în livadă și am început tema de preistorie cu o provocare pentru ei – să își imagineze că trăiesc acum două milioane de ani și că trebuie să supraviețuiască în acest loc: băieții și-au luat rolul de vânători și au mers în pădure să culeagă lemne pentru o colibă, iar fetele au cules mere pentru mâncare. S-a iscat o întreagă discuție despre cum trăiau oamenii pe vremea aceea, ce trebuiau să facă, ce nevoi aveau – apă, foc. A fost foarte ușor să le prezint la final conceptele de bază, pentru că deja le trăiseră.

Foto: facebook.com/ Scoala Gimnaziala Altina

Doamna profesor de română le-a dat o compunere despre toamnă și a apreciat și ea cât de repede au putut intra copiii în context atâta vreme cât toamna era acolo, în jurul lor.>

O livadă privată, curtea bisericii fortificate sau a muzeului local, toate au fost ”clase” pentru copiii acestei comunități.

Cristina recunoaște că este un exercițiu care cere mai mult efort pentru profesori, pentru că trebuie să regândească cu totul fiecare oră, pentru a le oferi elevilor experiențe cât mai practice, dar rezultatele sunt spectaculoase: copiii sunt încântați și au venit în număr tot mai mare la școală, iar pe rând, cu toții, elevi, părinți și profesori au prins curaj.”

Citește și: Profesoara care face experimente cu elevii înainte de a preda teoria. Activitățile practice, mutate acum acasă și în online

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.