Trei medalii de argint și două de bronz pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie și Științele Spațiului pentru Juniori 2023

0
Sursa foto: Facebook/ Ministerul Educației

Echipa României a obținut trei medalii de argint și două medalii de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Științele Spațiului pentru Juniori, care s-a desfășurat în perioada 24-30 septembrie 2023, în Volos, Grecia.

Olimpiada Internațională de Astronomie și Științele Spațiului pentru Juniori s-a aflat anul acesta la a doua ediție, fiind inițiată de România în anul 2022, se arată într-o postare pe Facebook a Ministerului Educației.

Echipa României a fost formată din cinci elevi care au obținut:

Trei medalii de argint:

  • David Palaghianu, Colegiul Național „Ștefan cel Mare” Suceava, clasa a IX-a;

  • Theodor Bichir, Liceul Internațional de Informatică, București, clasa a X-a;

  • Nectarie Pașca, Colegiul Național „Emil Racoviță”, Cluj-Napoca, clasa a X-a;

Două medalii de bronz:

  • Maria-Nicole Dumitrescu, Colegiul Național „Petru Rareș”, Piatra Neamț, clasa a IX-a;

  • Radu Ioan Stoian, Colegiul Național „Gh. M. Murgoci”, Brăila, clasa a X-a.

Echipa a fost însoțită de către lector univ. dr. Cristian Pîrghie, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, membru al Comitetului Științific al olimpiadei, de coordonatorul principal, prof. dr. Petru Crăciun, Inspectoratul Școlar Județean Suceava, și de coordonatorul secundar, Elisabeta Ana Naghi, inspector pentru matematică și astronomie din cadrul Ministerului Educației.

La această olimpiadă se susțin următoarele probe:

  • Teoretică (pondere de 60%)
  • Practică (pondere 40 %,), probă de observare a cerului, compusă din:
    – Probă observațională I – simulată – două hărți pentru fiecare emisfera – Nordică, respectiv Sudică;
    – Probă observațională II – simulată – navigație pe cerul nopții;
    – Probă observațională de zi pe cer înnorat (din cauza condițiilor meterologice din Volos).

”Această olimpiadă promovează conceptul STEAM, reprezentând abordarea educațională care formează competențe în domeniile științei, tehnologiei, ingineriei, artei și matematicii, prin înțelegerea fenomenelor din viața reală din perspective diferite, într-o manieră interdisciplinară, ceea ce deschide oportunități pentru consolidarea abordărilor integrate ale disciplinelor din aria curriculară Matematică și științe ale naturii, precum și abordări transcurriculare, având în vedere relația științelor cu arta”, precizează Ministerul Educației.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.