Ce i-ar determina pe copii să citească și să vină cu plăcere la școală? Răspunsul oferit de elevi profesoarei lor de română, Nicoleta Burcă, a fost acela de a avea în școală un spațiu primitor, care să nu arate ca o sală de clasă, în care ei să se simtă ca acasă. Așa a luat naștere Clubul de lectură și aventură la Școala Gimnazială Mihăilești din județul Buzău, inaugurat astăzi și amenajat într-o sală pentru depozitare, care a fost transformată într-un loc modern unde elevii vor citi, vor socializa, se vor relaxa și vor participa la diferite dezbateri.
Clubul de lectură și aventură de la școala din comuna Mihăilești a fost creat în doar o lună de zile și de acesta se vor bucura cei 100 de elevi de gimnaziu, dar și copiii din clasele primare. Nicoleta Burcă, coordonator al proiectului și profesor în cadrul programului Teach for Romania, povestește cum a pornit realizarea unui vis al elevilor.
„Ideea proiectului am avut-o imediat ce am auzit dorințele copiilor în legătură cu ce i-ar determina să citească și să vină cu plăcere la școală. Voiau un spațiu care să nu arate deloc ca o sală de clasă, pe care să îl amenajeze după bunul plac, în care să se simtă ca acasă. I-am asigurat că voi face tot ce pot pentru a obține sponsorizările necesare împlinirii visului.
Aici ne-am propus să citim, să socializăm, să ascultăm muzică, să vizionăm filme educative, să ne jucăm, să discutăm liber pe diferite teme. De la ideea inițială până la a ne vedea visul cu ochii a trecut o lună.
Totul a fost posibil datorită unor oameni care au crezut în noi și au contribuit la realizarea proiectului. De la șoferul microbuzului școlar la mediatorul școlii, colegi de catedră, părinți și copii. Este vorba despre puterea lui ÎMPREUNĂ. Tot acest proiect a fost realizat din iubire și respect pentru elevii din școală. Acum avem un spațiu al nostru mobilat modern, dotat cu smart tv, laptop, bibliotecă cu cărți noi, jocuri diverse”, spune Nicoleta Burcă, profesor de limba și literatura română.
Proiectul a presupus amenajarea de la zero a unei săli care era folosită ca spațiu de depozitare, precizează Teach for Romania într-un comunicat de presă, și dotarea acesteia cu mobilier nou, primit în urma unei donații, dar și cu jocuri și obiecte de decor achiziționate în urma organizării unui „Târg de dulciuri” în școală.
La acel târg, arată sursa citată, copiii au făcut prăjituri împreună cu familia, pe care le-au vândut ulterior la școală către colegi, profesori, părinți, membri ai consiliului local și agenți comerciali, fiecare dintre ei contribuind cu o anumită sumă.
De asemenea, sala a fost dotată cu cărți și materiale didactice obținute prin intermediul unor donații din partea organizației Teach for Romania, ca urmare a implicării timp de doi ani consecutiv în Academia de Leadership și Pedagogie.
„Dreptul de a citi. Ce dorești. Cât dorești. Cum dorești. De câte ori dorești. Să citești tot. Sau doar să răsfoiești. Toate acestea sunt acum posibile și în școala noastră datorită înființării clubului de lectură și aventură. Un spațiu plăcut în care poți citi, socializa, îți poți încărca bateriile, poți petrece câteva minute cu tine însuți. Un spațiu de care aveam mare nevoie cu toții: elevi, cadre didactice, părinți. Pentru că cititul nu este o obligație. Este un drept”, a declarat și Mircea Baciu, director al Școlii Gimnaziale Mihăilești și Alumnus Teach for Romania.
Foto: Teach for Romania
Citește și:
- Nastasia Alexandru a studiat în Anglia și s-a întors în țară pentru a le preda copiilor din Săcele: ”Este cel mai bun lucru pe care pot să îl fac în fiecare zi”
- Clubul copiilor, gândit într-o cutie de pantofi și amenajat în ”sala cu schelet”. O idee a elevilor care a prins viață la școala din Poienarii de Argeș
- Profesoara care învață tehnici de teatru și ține cont de emoții la ora de matematică. Camelia Brișan: ”Îmi pasă de copii, de trăirile lor”