Ministrul Educației, despre „momentul de lectură”, la începutul fiecărei ore, pentru elevii de clasa a VIII-a: Mi se pare o chestiune nimerită

0

”Recomandarea ca la începutul fiecărei ore să existe acest moment de lectură, în care copiii să se obișnuiască cu diferite tipuri de texte, mi se pare o chestiune nimerită”, a declarat, luni, Ligia Deca, ministrul Educației, care a comentat astfel recomandările făcute de ISMB într-un raport privind rezultatele înregistrate la simularea Evaluării Naționale 2024 pentru elevii clasei a VIII-a. Mai mult, ministrul i-a încurajat pe profesori să folosească ”ghidajul pentru activitățile de consolidare și de recuperare” cuprins în raportul național privind gradul de reușită pe itemi.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a publicat un raport în urma rezultatelor obținute de elevii de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2024, în care sunt recomandate o serie de activități de consolidare și recuperare la cele două probe de examen.

Printre ”măsurile de remediere” propuse la Limba și literatura română se numără ”realizarea momentului de lectură, de 5 minute, la începutul fiecărei ore” și „desfășurarea unei activități de gramatică, de minimum 5 minute, la începutul fiecărei ore”. La Matematică, se recomandă, între altele, ”derularea de activități de literație, pentru dezvoltarea capacității elevilor de a înțelege un text, de a crea conexiuni și pentru înțelegerea sarcinilor de lucru”.

Despre aceste recomandări a fost întrebată Ligia Deca, în conferința de presă de luni. ”Din punct de vedere al competențelor pe care le urmărim de la absolvenți, competența de literație, adică de înțelegere a textului citit și de scriere corectă, este o competență esențială, indiferent care ar fi proba de examen.

Faptul că există recomandarea ca la începutul fiecărei ore să existe acest moment de lectură, în care copiii să se obișnuiască cu diferite tipuri de texte, mi se pare o chestiune nimerită. Noi, însă, în raportul național, prin intermediul CNPEE, am făcut o serie de recomandări, în funcție de fiecare item, care la rândul său se adresează unei porțiuni de programă și care vizează un anumit tip de competență.

Noi am oferit acest ghidaj pentru activitățile de consolidare și de recuperare și îi încurajăm pe toți profesorii să le utilizeze în funcție de ce au discutat, pe baza lucrărilor corectate la simulare, cu elevii și cu familiile lor. Fiecare clasă, fiecare copil ar trebui să aibă acum, pe baza simulărilor, un plan clar cu ceea ce au performat și ceea ce are încă nevoie de consolidat și recuperat”, a spus ministrul Educației.

La rândul său, Sorin Ion, secretar de stat, a arătat că momentul de lectură poate avea loc la începutul oricărei ore, nu doar la cea de Limba și literatura română: ”Dacă cele cinci minute de lectură sunt la începutul fiecărei ore de orice disciplină, nu doar de Limba și literatura română, atunci reprezintă un interval de timp considerabil.”

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.