Ligia Deca, despre profesorii care au corectat „deficitar” la simulări: Luăm în calcul să nu mai poată evalua înainte de a participa la sesiuni de formare

0

Ministerul Educației ”ia în calcul” ca profesorii care au corectat ”deficitar” la simulările examenelor naționale 2024 să nu mai poată evalua înainte de a participa la sesiuni de formare, a declarat luni, într-o conferință de presă, ministrul Educației, Ligia Deca. Pentru examenele din vară, ministrul a anunțat ”sesiuni de lucru” ale CNPEE cu inspectorii de specialitate în zilele de examen, după afișarea subiectelor și a baremelor, urmând ca aceștia, la rândul lor, ”să instruiască evaluatorii înainte de startul evaluării”.

Ministrul Educației a vorbit în conferința de presă despre problemele sesizate în ceea ce privește evaluarea digitalizată a lucrărilor elevilor la simularea examenelor de Evaluare Națională și BAC 2024.

”Din punctul de vedere al evaluării, strict, printre problemele semnalate au fost cele legate de numărul mare de lucrări cu diferenţe de evaluare mai mari de un punct. Pentru aceste situații, există mecanisme de reglaj deja, prin repartizarea lucrărilor către alți doi evaluatori, automat. Luăm în calcul ca profesorii în cazul cărora a fost evidentă corectura deficitară să nu mai poată evalua înainte de a participa la sesiuni de formare dedicate”, a spus ministrul Educației.

Ligia Deca a indicat și soluția ministerului pentru examenele din vară: ”Pentru o corectură cât mai uniformă, CNPEE va organiza sesiuni de lucru cu inspectorii de specialitate în zilele de examen, imediat după afișarea subiectelor și a baremelor, urmând ca, la rândul lor, aceștia să instruiască evaluatorii înainte de startul evaluării.”

”Un alt neajuns” al evaluării digitalizate, menționat de Ligia Deca, a fost ”numărul mare de lucrări primite de către unii profesori evaluatori”.

”Volumul mare de lucrări de corectat a fost cauzat în unele cazuri de numărul insuficient de profesori implicaţi în evaluare. (…) Rog inspectoratele să trateze cu seriozitate procesul de evaluare, inclusiv prin selecția atentă a evaluatorilor atât din punct de vedere al numărului acestora raportat la necesarul pentru fiecare județ, cât și din punct de vedere al profesionalismului dovedit. De asemenea, rog colegii mei să prioritizeze participarea la examenele din vară  a acelor profesori care au fost evaluatori la simulări”, a spus Ligia Deca.

Ministrul Educației a mai precizat că „Evaluarea Naţională şi Bacalaureatul nu se modifică anul acesta, rămânând în forma cunoscută”, dar evaluarea digitalizată va fi utilizată la ambele examene.

Declarațiile ministrului Educației au venit după ce mai mulți profesori au semnalat deficiențe în notarea lucrărilor atât la simularea examenului de Bacalaureat 2024, cât și la simularea Evaluării Naționale 2024.

Astfel, directorul Liceului Teoretic „Jean Louis Calderon” din Timișoara, Ion Ionici, a atras atenția asupra unor diferențe de până la 3 puncte în corectarea digitalizată de la simularea BAC 2024.

”Pentru că am început prezentarea Borderourilor individuale la simulare Bac elevilor, au început și discuțiile absolut normale!! Ce este anormal este modul de notare și modul de calcul al mediei unui elev a cărui lucrare a fost corectată de 4 corectori care au dat 4 note: 7,60, 4,60, 4,80 și 7,10!! Conform art. 12 din cadrul OME 6156/2023, calculul este: 4,80 + 7,10=11,90:2=5,95 notă finală!!! Concret ce ar trebui să înțeleagă un elev care are așa mari diferențe între note!!!!!!!!! A…..și iar elevii sunt de vină că nu au învățat!!!!!!!!!! Situația nu este singulară……….!!!! Putem înțelege ca avem în sistem și elevi care învață și care vor sa fie notați cât mai corect la un examen național!!!!!, a scris directorul pe Facebook, pe 20 martie.

În ceea ce privește simularea Evaluării Naționale 2024, profesori de română și de matematică au semnalat punctaje diferite acordate de profesorii corectori la itemii de tip grilă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.