Experiențe de învățare pentru profesori într-un proiect Erasmus+: de la tehnici pentru elevii cu nevoi speciale până la predarea în aer liber

0
Sursa foto: Facebook/ Erasmus+ Scoala Gimnaziala Mihai Codreanu Iasi

Profesori de la Școala Gimnazială ”Mihai Codreanu” din Iași au participat, în acest an, la cursuri de perfecționare desfășurate în străinătate, în cadrul unui proiect Erasmus+. Scopul proiectului este de a crea o școală incluzivă și digitalizată, cu un mediu atractiv de învățare, iar profesorii au avut ocazia de a descoperi practici internaționale pe care să le aducă la clasă și în școală. Cursurile au vizat metode inovatoare de predare cu ajutorul tehnologiei, tehnici pentru integrarea copiilor cu nevoi speciale, precum și strategii de dezvoltare a inteligenței emoționale și de predare în aer liber.

Proiectul Erasmus+ 2022-1-RO01-KA122-SCH-000078619, ”Predarea inteligentă. Pași către o școală prietenoasă incluzivă și digitalizată”, de la Școala ”Mihai Codreanu” Iaşi, are patru obiective principale, menite să contribuie la dezvoltarea unei școli incluzive și digitalizate, transmit reprezentanții școlii, într-un comunicat de presă.

”Primul obiectiv se axează pe pregătirea a jumătate din cadrele didactice în tehnici specifice pentru copiii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES). Această abordare va facilita integrarea cu succes a acestor copii în învățământul de masă, pregătind terenul pentru anul școlar următor.

Al doilea obiectiv are în vedere dezvoltarea inteligenței emoționale a profesorilor, cu un impact pozitiv asupra compeţentelor de gestionare a conflictelor identificate în triada profesor-parinte-elev. Această dezvoltare este esențială pentru un climat școlar sănătos și productiv.

Obiectivul trei se concentrează pe dezvoltarea competențelor digitale ale profesorilor prin implementarea de metode TIC inovative și aplicații specifice pentru e-learning. Această transformare digitală va avea un impact semnificativ asupra motivației școlare a tuturor elevilor.

Ultimul obiectiv vizează însușirea și aplicarea unor strategii specifice educației outdoor de către toți profesorii școlii. Această abordare va stimula motivația elevilor și va contribui la îmbunătățirea frecvenței școlare”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, pentru atingerea acestor obiective, 16 cadre didactice ale școlii au beneficiat de cursuri de perfecţionare în diferite ţări europene, având şansa de a-şi îmbogăţi cunoştinţele, dar şi de a participa la un schimb cultural:

”Prima mobilitate, We Are All Special: Inclusion and Support for Students with Special Needs In and Out of the Classroom, a avut loc în inima Italiei, la Florența, în perioada 17-22 octombrie 2022. Participanții au beneficiat de expertiza Europass Teacher Academy, un furnizor de cursuri cu renume în domeniul educației incluzive. Cursul a abordat strategii inovatoare pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale în mediul școlar obișnuit și în afara sălilor de clasă. Cadrele didactice au avut oportunitatea de a înțelege mai bine nevoile acestor elevi și de a dezvolta abordări personalizate în procesul de învățare.

În ianuarie 2023, patru cadre didactice au urmat cursul Developing Emotional Intelligence in Teachers and Students. Au explorat lumea emoțională la Soverato, Italia. Furnizat de JUMP Association International Teachers Training Academy, acest curs a facilitat dezvoltarea inteligenței emoționale a cadrelor didactice și elevilor. Prin activități practice și tehnici specializate, participanții au învățat să gestioneze emoțiile în clasă și să creeze un mediu școlar empatic și susținător.

În aprilie 2023, profesorii au explorat tehnologiile educaționale în Alicante, Spania,fiind beneficiari ai cursului Information and Communication Technologies (ICT), Web Application, Social Networks & Online Tools for a New Education, furnizat de către PMS ERASMUS PLUS. Cursul a acoperit utilizarea eficientă a tehnologiilor informației și comunicațiilor, aplicațiilor web și rețelelor sociale în contextul educației moderne. Participanții au fost expuși la metode inovatoare de predare și la instrumente digitale care pot îmbunătăți procesul de învățare.

În august 2023, alţi patru profesori didactice au avut o experiență unică la Nisa, Franța, prin participarea la cursul ICT and Outdoor Teaching and Learning, oferit de Europass Teacher Academy. Aici, s-au explorat conexiunile dintre tehnologia informației și comunicațiilor și predarea în aer liber. Participanții au învățat să integreze mediul natural în procesul educațional, utilizând tehnologia pentru a spori experiența de învățare în aer liber.”

Reprezentanții școlii spun că proiectul Erasmus + ”nu este doar o investiție financiară, ci și o experiență în evoluție și dezvoltare continuă, datorită mobilităților educaționale desfășurate până acum”:

”Cu o investiție semnificativă de 37,240 euro, proiectul integrează cunoștințe și practici internaționale în contextul educației românești. (…) Aceste mobilități internaționale nu numai că au oferit cunoștințe și abilități noi, dar au și deschis perspective pentru profesori, contribuind la creșterea calității educației oferite la Școala Mihai Codreanu.

Cu scopul de a perpetua procesul evolutiv și de a consolida un mediu școlar prietenos, Școala Gimnazială Mihai Codreanu Iași a inițiat o nouă candidatură pentru programul Erasmus+. Așteptăm cu nerăbdare rezultatele, având convingerea că această oportunitate va aduce noi perspective și experiențe valoroase pentru educația elevilor noștri”, se mai precizează în comunicat.

Sursa foto: Facebook/ Erasmus+ Scoala Gimnaziala Mihai Codreanu Iasi

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.