Ministrul Educației: Mulţi tineri de 15 ani nu trec de nivelul 2 în testele PISA, ceea ce înseamnă că nu pot utiliza în viaţa reală cunoştinţele teoretice

0

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a afirmat, vineri, că există mulţi de tineri de 15 ani care nu trec de nivelul 2 în testele Pisa, ceea ce înseamnă că nu pot utiliza în viaţa reală cunoştinţele teoretice dobândite în şcoală, relatează Agerpres.

„Avem şi copii excepţionali care câştigă în competiţiile naţionale şi internaţionale şi avem şi o proporţie mult prea mare de copii, de tineri de 15 ani care nu trec de nivelul 2 în testele PISA ceea ce înseamnă că nu pot utiliza în viaţa reală cunoştinţele teoretice pe care le capătă în şcoală. Ceea ce trebuie să facem este să învăţăm din aceste constatări ale testului PISA, să vedem care sunt factorii corelativi, pentru că nu avem factori cauzali. PISA ne indică nişte potenţiale piste pe care ar trebui să le investigăm şi zona în care am putea să luăm măsuri”, a afirmat Ligia Deca, vineri, la Parlament, într-o conferinţă de presă, susţinută împreună cu directorul OCDE pentru educaţie şi competenţe, Andreas Schleicher.

Ea a menţionat că sunt în derulare măsuri pentru creşterea calităţii educaţiei timpurii.

„Ştim, de exemplu, că există probabil o corelaţie între calitatea şi timpul petrecut în educaţie timpurie şi rezultatele la PISA. Deja facem nişte lucruri pentru a creşte cuprinderea copiilor şi calitatea experienţei în grădiniţă pentru că acest lucru va ajuta, mai târziu, copiii să aibă o bază pe care să poată construi. Ştim, de exemplu, că folosirea telefonului mobil peste un anumit interval de timp afectează, în mod negativ, performanţa. În acest context, trebuie să ne gândim cum permitem utilizarea telefoanelor mobile sau altor dispozitive electronice, în aşa fel încât beneficiile să nu fie umbrite de dezavantajele utilizării excesive a tehnologiei”, a adăugat Ligia Deca.

Ea a amintit că rezultatele detaliate ale Raportului naţional în limba română cu detalii extrase din datele PISA va fi prezentat vineri, de la ora 17,00.

„Mă bucur că domnul Andreas Schleicher va fi alături de noi pentru a putea să explicăm mai bine care considerăm că sunt factorii corelativi, cum putem de acum încolo să utilizăm politicile publice, fondurile, în aşa fel încât să creştem performanţa tinerilor, a tuturor tinerilor din România în ceea ce înseamnă testele Pisa şi alfabetizarea funcţională”, a mai spus Deca.

Şi directorul OCDE pentru educaţie şi competenţe a vorbit despre rezultatele testelor PISA.

Întrebat despre discrepanţa între rezultatele medii ale elevilor români la testele PISA şi la competiţiile şcolare internaţionale la care aceştia obţin multe medalii, Andreas Schleicher a spus: „Nu cred că este greu de explicat. Este foarte simplu de plasat nişte copii sau elevii în top pe baza unor rezultate. Sistemul a fost unul foarte bun, de selectare a talentelor, de oferirea de oportunităţi, dar sistemul nu a fost la fel de bun atunci când vine vorba asigurării resurselor la bază pentru instruirea tuturor. România nu face notă discordantă în această privinţă. Sunt ţări care nu au învăţământ vocaţional”.

Scorurile medii obţinute de elevii din România au fost similare cu cele înregistrate în 2018 la Matematică, Lectură şi Ştiinţe, arată Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor – PISA 2022, bazat pe date din 81 de ţări şi economii, lansat marţi în cadrul unui eveniment găzduit de Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I” din Bucureşti.

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat, vineri, că în 2024 va fi cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie, dar i-a cerut ministrului Educaţiei, Ligia Deca, să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ, în contextul rezultatelor slabe ale României la testele PISA.

Citește și: Rezultate PISA 2022. România, penultima țară din Uniunea Europeană și pe locul 45 dintre cele 81 de țări și economii participante

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.