Petiție împotriva revenirii la trimestre în structura anului școlar, inițiată de Părinții cer schimbare: „Nu vrem 100 de note pe an”

1

Grupul civic ”Părinții cer schimbare” a inițiat o petiție prin care cere Ministerului Educației să renunțe la varianta de an şcolar cu trei trimestre. Potrivit inițiatorului, adăugarea unui trimestru ar însemna în jur de 30 de note suplimentare la gimnaziu și s-ar ajunge la un total de aproximativ 100 de note necesare încheierii situației școlare.

”Din 180 de zile de școală, 100 de zile ar conține evaluări, în condițiile ideale în care nu am avea mai multe evaluări într-o singură zi, aşa cum cer normele de igienă a învăţării şi de sănătate. Prin urmare, ar avea loc o evaluare mai des de o dată la două zile”, se arată în petiția ”Nu vrem 100 de note pe an”.

Inițiatorii mai scriu că ”evaluarea este doar un instrument de măsurare, și nu un scop în sine al sistemului de educație”. ”Elevii merg la școală pentru a forma şi consolida competențe, pentru a dobândi cunoaştere, şi nu pentru a fi într-o continuă evaluare. Având în vedere toate aceste lucruri, dorim să se renunțe fără nicio discuţie la varianta de an şcolar cu 3 trimestre și să se revină urgent la urmărirea interesului (suveran) al copiilor”, se mai precizează în petiție.

Textul integral al petiției:

”Către: Administrația Prezidențială – Domnul Președinte Klaus Iohannis, Ministerul Educației – Domnul Sorin Mihai Cîmpeanu

Nu vrem 100 de note pe an

Varianta de lucru adusă ieri în spaţiul public, referitoare la noua structură a anului şcolar, propune întoarcerea la trei trimestre şi stabileşte un număr de 180 de zile de şcoală în total.

Un calcul simplu arată că adăugarea unui trimestru în plus ar însemna în jur de 30 de note suplimentare la gimnaziu, și mai multe teze, în funcție de anul de studiu și de numărul de opționale.

Astfel, am ajunge la un total de aproximativ 100 de note necesare încheierii situației școlare.

Din 180 de zile de școală, 100 de zile ar conține evaluări, în condițiile ideale în care nu am avea mai multe evaluări într-o singură zi, aşa cum cer normele de igienă a învăţării şi de sănătate.

Prin urmare, ar avea loc o evaluare mai des de o dată la două zile.

Reamintim că evaluarea este doar un instrument de măsurare, și nu un scop în sine al sistemului de educație. Elevii merg la școală pentru a forma şi consolida competențe, pentru a dobândi cunoaştere, şi nu pentru a fi într-o continuă evaluare.

Având în vedere toate aceste lucruri, dorim să se renunțe fără nicio discuţie la varianta de an şcolar cu 3 trimestre și să se revină urgent la urmărirea interesului (suveran) al copiilor.

De ce este important? Este important ca elevul să meargă la școală pentru a se dezvolta, fără presiunea permanentă a evaluărilor și fără a pierde din timpul necesar achizițiilor si consolidării.”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, propune ca anul școlar 2022-2023 să înceapă pe 5 septembrie 2022 și să se încheie pe 16 iunie 2023. Ministrul a prezentat miercuri seara mai multe propuneri privind structura anului școlar viitor, printre care și varianta de revenire la trimestre.

Este nenatural să ai o împărțire pe semestre atâta vreme cât ai două vacanțe clar poziționate, dincolo de voința oricui, aceea a sărbătorilor de iarnă și aceea a sărbătorilor pascale. Din ceea ce v-am prezentat, cred că rezultă logic o împărțire pe trei secțiuniO împărțire pe trei secțiuni înseamnă împărțire pe trimestre.

Este o idee pe care deja am avansat-o. Nu a știut nimeni să explice, dacă puteți să ne sprijiniți să aflăm vreo explicație, eu, Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre și s-a trecut la organizarea pe semestre, precum în mediul universitar, care are cu totul și cu totul alt specific. Nu am înțeles care sunt avantajele. Eu nu am făcut decât să vă prezint acum posibile propuneri care vor fi discutate cu toți actorii interesați”, a explicat ministrul Educației, la Aleph News.

Citește și: 

1 COMENTARIU

  1. In ideea aceasta, n-ar fi mai bine sa vina Parintii la Scoala in locul copiilor cand acestia trebuie sa fie ascultati ? Imi par Parintii acestia, ca au trecut prin Scoala ca „gastilor prin apa” si ca luau note doar pentru lucrarile „scrise” (la care puteau sa copieze, binenteles), ca la cele in care se gaseau „fate in fata” cu Profesorul respectiv … lipseau. Si mai aveti pretentia ca Profesorii sa ii invete pe copiilor dvs. ceva, cand acesti copiii sunt invatati de Parinti lor (sau de diverse ONG-uri „binevoaitoare”) cum sa lipseasca de la orele care nu-i sunt „folositoare” (in viitor). Prin „ascultarea la tabla” este un proces de fixare a cunostintelor predate la Soala cu cele asimilate acasa in ora urmatoare a acelei Materii predate anterioare si atunci Elevul chiar daca nu a inteles (sau n-a fost atent sau n-a repetat acasa) poate sa inteleaga mai bine Lectia aceea, fiindca este „fortat” sa fie atent si vrand-nevrand sa ramana cu „ceva” folositor de la Scoala. Este o vorba din vechime: „daca n-ai un batran … cumparati-l, dar daca-l ai … pastreaza-l (ca este o „avere” la casa omului) ! Dar, se pare, ca nu mai avem nevoie de … „batrani”. Noi suntem cei mai … destepti ! Ca doar am studiat la „scoli din … Occident” si tot ce se spunea acolo este … foarte bine, iar ce spun „bastinasii” este … foarte prost (daca nu se aseamana cu ce ati invatat „afara”). Pe timpul Comunistilor era „Scoala Romaneasca” respectata de catre cei din Occident, dar acuma este o „bataie de joc” a Occidentului. Pentru ca am ajuns si noi ca ei! Suntem, majoritatea, doar o „multime” care munceste fara sa intrebe. Ca sa intrebi ar trebui sa stii ce (cum, de ce, etc.) sa intrebi, dar fiindca nu sti … esti (ramai) „prost”. Daca sti ce sa-i intrebi devii o … „problema” pentru ei si trebuie sa scape de tine de urgenta. Oare de ce ?!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.