Este bine sau nu ca elevii să folosească telefoanele la ore pentru a învăța și a-și consolida cunoștințele? Mulți profesori spun ”categoric da” și întâlnim tot mai multe clase în care elevii își aduc telefoanele de acasă, atunci când profesorii lor pregătesc ”o oră altfel”. Acest lucru s-a întâmplat și la clasa a III-a B de la Liceul Tehnologic ”Sf. Antim Ivireanu” din București, unde copiii au folosit tehnologia pentru a căuta informații despre plante și animale.
La ora de Educație Civică, elevii din clasa învățătoarei Mihaela Șerban au căutat informații pe Internet despre plantele și animalele folositoare omului, și-au notat pe caiet ceea ce au citit, iar, la final, fiecare a prezentat informațiile culese.
Învățătoarea spune că folosirea tehnologiei la ore are rezultate extraordinare, iar copiii trebuie învățați să își petretreacă timpul într-un mod util atunci când folosesc telefoanele.
”Le reproșăm copiilor că își petrec mult timp cu tableta sau cu telefonul, dar tot noi, oamenii mari, le-am oferit această tehnologie. Dacă i-am învăța să își petreacă timpul într-un mod folositor lor, atunci lucrurile ar sta altfel.
De exemplu, la ore ei pot folosi telefonul conectat la internet pentru a căuta informații despre subiectul lecției. Iar dacă îi pui să lucreze și în perechi, plăcerea lor este și mai mare. Funcționează. Eu am testat si am fost foarte mulțumită de rezultate: copiii colaborează, dobândesc cunoștințe, le valorifică si astfel se produce o învățare eficientă”, ne-a declarat învățătoarea Mihaela Șerban.
Copiii folosesc telefoanele la școală nu numai să își caute informațiile necesare, dar și în diferite jocuri, fie că este vorba de ora de Matematică sau ora de Română. De exemplu, ”Kahoot” este unul dintre jocurile care i-a cucerit pe mulți elevi din ciclul primar, iar învățătorii îl folosesc pentru că cei mici se implică foarte mult și acumulează informații mult mai ușor și într-un mod plăcut.
”În loc să demonizăm tehnologia, învățăm să o utilizăm în scopuri pozitive!”, este unul dintre comentariile scrise la postarea de pe Facebook a învățătoarei Mihaela Șerban, în care prezenta modul cum s-a desfășurat ora de Educație Civică cu ajutorul tehnologiei.
De altfel, recent, și ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, spunea că telefonul mobil ar trebui folosit de către elevi ca un instrument în procesul instructiv-educativ.
“Nu (n.r- nu ar trebui interzis telefonul mobil în şcoli). Ar trebuie să găsim o modalitate să folosim telefonul ca pe un instrument în procesul instructiv-educativ, nu să-l interzic”, declara Ecaterina Andronescu.
Citește și:
- În clasa învățătoarei care primește cele mai frumoase mesaje de la elevii săi. Copiii spun că este ”grozavă”
- Școala altfel în fiecare zi. O oră la clasa învățătoarei Claudia Chiru: ”La școală venim cu bucurie!”