Simulare Evaluarea Națională 2019. Subiectele la Matematică: Ce au avut de rezolvat elevii claselor a VII-a și a VIII-a UPDATE

0
Foto: pixabay.com

SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019. Elevii claselor a VII-a și a VIII-a au susținut, marți, proba la Matematică a Simulării Evaluării Naționale 2019. Elevii din clasa a VII-a au participat pentru prima dată la Simulare, iar primul subiect primit de elevi la Matematică a constat în subiecte tip grilă. Subiectele și baremele de corectare au fost publicate pe subiecte.edu.ro.

UPDATE Subiectele și baremele de la proba de Matematică a Simulării Evaluării Naționale 2019 au fost publicate pe subiecte.edu.ro:

Subiecte și Barem Simulare Evaluarea Națională 2019, Matematică – clasa a VII-a, publicate pe subiecte.edu.ro:

SUBIECTE SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 – MATEMATICĂ, CLASA A VII-A

BAREMUL DE EVALUARE ŞI DE NOTARE – SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 – MATEMATICĂ, CLASA A VII-A

Subiecte și Barem Simulare Evaluarea Națională 2019, Matematică – clasa a VIII-a, publicate pe subiecte.edu.ro:

SUBIECTE SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 – MATEMATICĂ, CLASA A VIII-A

BAREMUL DE EVALUARE ŞI DE NOTARE – SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 – MATEMATICĂ, CLASA A VIII-A 


SUBIECTE SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 – MATEMATICĂ, CLASA A VII-A:

Sursa foto: antena3.ro

SUBIECTE SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 – MATEMATICĂ, CLASA A VIII-A:

Sursa foto: antena3.ro


Luni, elevii din clasele a VII-a şi a VIII-a au avut proba scrisă la Limba şi literatura română la Simularea Evaluării Naționale 2019, marți, la Matematică, iar miercuri se va desfășura simularea probei scrise la Limba și literatura maternă.

Elevii de clasa a VII-a au avut mai puțin de o lună să se pregătească, iar o parte dintre subiectele de la Matematică au fost tip grilă. Introducerea itemilor obiectivi este prevăzută în anexele Ordinului prin care se adoptă organizarea simulărilor examenelor naționale , însă Ministerul Educației ori Centrul Național de Evaluare și Examinare nu a publicat modele de subiecte în acest sens:

”În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a din anul școlar 2019-2020, variantele de subiecte pentru SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE PENTRU ELEVII CLASEI A VII-A ÎN ANUL ȘCOLAR 2018-2019 LA MATEMATICĂ  vor conține, în proporție de minimum 30%, itemi obiectivi cu scopul de a se realiza evaluarea astfel încât să nu fie posibilă alocarea unui punctaj diferit de către evaluatori distincți.” (Anexa 2)


În perioada 11 – 13 martie 2019 are loc, la nivel național, simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a, la care participă și elevii clasei a VII-a.

CALENDARUL SIMULĂRII EVALUĂRII NAȚIONALE:

11 martie – Limba și literatura română
12 martie – Matematică
13 martie – Limba și literatura maternă
22 martie – Comunicarea rezultatelor

Probele au început la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, au fost distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli a fost permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise a fost de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Potrivit MEN, subiectele la Simularea Evaluării Naționale sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) și ”sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată”.

”Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog”, a informat Ministerul Educației.

”Precizăm că obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie”, conchide sursa citată.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here