Adriana Bogatu, despre simulările examenelor naționale: ”Inutile. Lăsați-i să învețe! Eliberați-le copilăria de aberații!”

0
Foto: pixabay.com

Elevii claselor a VII-a și a VIII-a au început, luni, simularea probelor scrise la Evaluarea Națională 2019. Examene ”inutile”, spune Adriana Bogatu, profesor de Limba și literatura română, explicând că ”elevii sunt încă în perioada acumulărilor cantitative și calitative” și, în plus, ”nu se organizează o corectură externă serioasă, ca la examenul propriu-zis.”

Mai mult, profesoara Adriana Bogatu, arată, într-o postare pe Facebook, că programul școlii va fi perturbat, iar ”finalitatea este complet nerelevantă”.

”E doar o altă presiune pusă pe copii. Lăsați-i să învețe! Eliberați-le copilăria de aberații! Lăsați-i să fie creativi și originali! Cei care sunt responsabili și motivați o vor face oricum. Pe ceilalți, nicio simulare din lume nu-i va urni din loc. Schimbați sistemul din temelii, cu oameni capabili să facă acest lucru, cu profesioniști,  cu profesioniști, nu cu tot soiul de amatori care cred cu aroganță că școala e doar o tablă pe care oricine poate să se joace cu creta…”, spune profesoara.

Postarea integrală a profesoarei Adriana Bogatu:

SIMULĂRI ȘI PERTURBĂRI…

Mâine încep simulările examenelor naționale. Inutile, pentru că elevii sunt încă în perioada acumulărilor cantitative și calitative. Și pentru că nu se organizează o corectură externă serioasă, ca la examenul propriu-zis. Materia de examen se predă în continuare. Vor participa și elevii claselor a VII-a, care nu știu cum se va desfășura examenul lor de admitere în liceu, atâta timp cât se tot anunță renunțarea la Evaluarea Națională.

Programul școlii va fi perturbat. Finalitatea este complet nerelevantă. E doar o altă presiune pusă pe copii. Lăsați-i să învețe! Eliberați-le copilăria de aberații! Lăsați-i să fie creativi și originali! Cei care sunt responsabili și motivați o vor face oricum. Pe ceilalți, nicio simulare din lume nu-i va urni din loc. Schimbați sistemul din temelii, cu oameni capabili să facă acest lucru, cu profesioniști, nu cu tot soiul de amatori care cred cu aroganță că școala e doar o tablă pe care oricine poate să se joace cu creta…”


În perioada 11 – 13 martie 2019 are loc, la nivel național, simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a, la care participă și elevii clasei a VII-a. Luni are loc simularea probei scrise la Limba și literatura română, marți la Matematică, iar miercuri la Limba și literatura maternă.

Ministerul Educației nu a publicat modele de subiecte pentru simularea elevilor de la clasa a VII-a. Elevii au avut mai puțin de o lună la dispoziție să se pregătească, în condițiile în care Ministerul Educației a anunțat oficial decizia pe 19 februarie, iar Ordinul de ministru a apărut în Monitorul Oficial, la sfârșitul lunii februarie.

Potrivit ordinului de ministru, la solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

CALENDARUL SIMULĂRII EVALUĂRII NAȚIONALE:

11 martie – Limba și literatura română
12 martie – Matematică
13 martie – Limba și literatura maternă
22 martie – Comunicarea rezultatelor

Cum se va desfășura Simularea

Potrivit MEN, probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Subiectele sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) și ”sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată”.

”Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog”, a informat Ministerul Educației.

”Precizăm că obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie”, conchide sursa citată.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.