O nouă întâlnire a ministrului Educației cu directorii de școli: ”Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu sunt eficiente”

0
Foto: facebook.com/Fsli-Romania

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, s-a întâlnit, luni 4 martie, cu directorii de școli, în cadrul unei dezbateri organizate de FSLI. Directorii și liderii sindicali prezenți la discuții au ridicat mai multe probleme, legate de acordarea de sporuri, organizarea evaluărilor naționale sau asigurarea pazei în școli, și au făcut propuneri referitoare, între altele, la schimbarea programelor școlare și eliminarea profesorului de serviciu. La unele întrebări, ministrul Educației a răspuns, la altele nu.

Potrivit unei informări a FSLI, prezentată de USLIP Iași, la întâlnire au participat peste 100 de directori și lideri sindicali de la sindicatele afiliate FSLI și, alături de ministrul Educației, secretarul de stat Ionel Florian Lixandru.

Printre propunerile lansate în cadrul dezbaterilor a fost și aceea ca noua Lege a educației să fie făcută astfel încât să fie valabilă cel puțin 30 de ani. De asemenea, conform documentului citat, s-a semnalat că ”nu sunt eficiente evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, precum și cele introduse în timpul anului școlar, așa s-a decis evaluarea la clasa a VII-a în acest an școlar.”

”Doamna ministru spune că evaluările la clasa a II-a și a IV-a nu sunt deloc valorificate de profesorii pentru învățământul primar, iar vorbitorii au susținut că, la clasa a II-a, evaluările se dau la finalul lunii mai, când nu mai există posibilitatea unei intervenții remediale, iar la clasa a IV-a este o evaluare de sistem, care ar trebui să genereze modificări/adaptări la Curriculumul Național, astfel încât să fie înlăturate exagerările, greșelile științifice sau cunoștințele care depășesc nivelul de înțelegere al școlarilor mici”, se arată în informarea FSLI.

În ceea ce privește sporurile, ”președintele FSLI Simion Hancescu a prezentat demersurile Federației pentru modificarea punctului 16 din anexa 2 a Legii 153/2017 care prevede acordarea sporului de solicitare neuropsihică de 10 % doar pentru personalul didactic de predare, ceea ce a condus la multe nemulțumiri în sistemul de învățământ”. În acest sens, la solicitarea FSLI, se precizează în document, a fost introdusă în Senatul României inițiativa legislativă pentru modificarea Legii cadru nr. 153/ 2017.

Ecaterina Andronescu a arătat totodată, în cadrul discuțiilor, că, în legea învățământului preunivesitar, ”trebuie introduse abordări diferențiate”: ”De exemplu: școala care are rezultate foarte bune să dobândească autonomie. Curriculumul școlar trebuie să fie și el diferențiat. În prezent, școlile sunt extrem de polarizate. Trebuie să găsim o formulă prin care să măsurăm progresul școlar. 

Doamna ministru îi îndeamnă pe managerii de unități să aibă puterea și determinarea de a fi vectori de opinie în alegerea școlilor românești, în detrimentul celor internaționale. De asemenea, anunță că săptămâna viitoare va fi finalizat primul capitol din Legea învățământului preunivesitar, care cuprinde viziunea asupra sistemului de învățământ preuniversitar și obiectivele pentru fiecare ciclu de învățământ. De asemenea, doamna ministru precizează că susține bacalaureatul diferențiat și o rută de profesionalizare care să îi permită elevului să acceadă către învățământul superior, ulterior.”

Citește și: Întâlnire a ministrului Educației cu directori de școli din București. Silvia Mușătoiu povestește ce s-a întâmplat. Răspunsurile Ecaterinei Andronescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.