EVALUAREA NAȚIONALĂ 2022. În județul Dâmbovița, acolo unde lucrările elevilor care au susţinut Evaluarea Naţională au fost corectate digital, ”am observat situații în care la partea de grilă au fost diferențe de evaluare, lucru care este inadmisibil”, iar profesorii care ”au înregistrat diferențe de punctaj la partea de grilă” nu vor mai avea voie să corecteze, a declarat, joi seară, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
”În județul Dâmbovița, unde am avut evaluare digitală, doar 7 lucrări din aproape 4.000 de lucrări au înregistrat diferențe mai mari de 1 punct între evaluatorul 1 și evaluatorul 2. Fiind corectare digitală, sistemul a remarcat instantaneu diferența mai mare de 1 punct și a redirecționat direct către alți doi evaluatori. (…)
Pe de altă parte, un semn de îngrijorare avem deoarece am observat situații în care la partea de grilă au fost diferențe de evaluare, lucru care este inadmisibil și nu poate fi acceptat. Dacă la altfel de subiecte putem să înțelegem oarecum, deși baremul a fost foarte detaliat, diferențele de notare ar putea fi explicabile, la grilă nu există niciun fel de explicație. Am reușit să corectăm aceste lucruri și, mai mult decât atât, cunoaștem și profesorii care au înregistrat diferențe de punctaj la partea de grilă”, a declarat Sorin Cîmpeanu, la Digi 24. Întrebat dacă se va întâmpla ceva cu acești profesori, ministrul Educației a spus: ”Cu siguranță, da. Nu vor mai corecta.”
Întrebat de asemenea dacă va fi generalizată anul viitor corectarea digitală, Sorin Cîmpeanu a arătat: ”În luna ianuarie, când am spus că îmi doresc evaluare digitală în cel puțin două județe, la Evaluare Națională și la Bacalaureat, nimeni, dar absolut nimeni, nici măcar colegii mei din minister, n-au crezut că poate fi așa ceva. (…) Dacă am promis în ianuarie, anul acesta, că vom avea evaluare digitală în două județe și am reușit, sunt îndreptățit, îmi cer scuze, să sper că vom reuși și la anul să generalizăm la nivel național acest sistem de corectare, mai apoi să introducem poate și o susținere digitală a examenului.”
În conferința de presă de joi în care a prezentat sinteza rezultatelor la Evaluarea Națională, ministrul Educației declara pe această temă: ”Avem și situația și vă asigur că vom lua măsurile care se cuvin pentru acei colegi care nu au acordat un punctaj corect la întrebările de tip grilă, în mod repetat, pentru că am identificat cazuri de colegi care în mod repetat au apreciat greșit partea de grilă, unde nu există niciun fel de scuză, iar acest lucru se vede. Avantajele evaluării digitale sunt că vezi toate aceste lucruri în timp real, le vezi în detaliu, ai posibilitatea să intervii.”
Potrivit unei decizii aprobate prin ordin de ministru, lucrările scrise ale absolvenților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița au fost evaluate digitalizat în cadrul unui program-pilot derulat în premieră în acest an (pentru examenul de bacalaureat această pilotare se desfășoară în județul Călărași).
Citește și:
- Lucrări evaluate digitalizat. Cîmpeanu: Doar 6% dintre elevi au putut să scrie perfect româneşte. ”10+10:10” a creat probleme pentru 15% dintre elevi
- Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2022. 221 de candidați au luat nota maximă. Bucureștiul, pe primul loc în top
- Evaluarea Națională 2022. Județul Cluj are cele mai bune rezultate, Capitala se află pe locul al doilea/ Aproape 3.000 de note de 10 la Matematică
- Rezultatele la Evaluarea Națională 2022, înainte de contestații, au fost publicate. Listele cu notele obținute de candidați, în fiecare județ
- Rezultate Evaluarea Națională 2022. Ministrul Educației: 82,3% dintre candidați au luat medii peste 5. Un maxim absolut în raport cu ultimii 10 ani
- Broșura pentru admiterea la liceu în anul școlar 2022-2023, publicată pe site-urile inspectoratelor școlare județene/ISMB UPDATE
- Admiterea la liceu 2022. Cu ce medii s-a intrat anul trecut la liceele din București. O listă cu 20 de colegii și licee și media ultimului admis
- Admitere liceu 2021. Primele 50 de specializări din țară. Colegiul Naţional „Sfântul Sava” din Capitală, în fruntea clasamentului