Rezultate Evaluarea Națională 2022. Ministrul Educației: 82,3% dintre candidați au luat medii peste 5. Un maxim absolut în raport cu ultimii 10 ani

0

REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2022. 82,3% dintre candidați au obținut medii peste 5 la Evaluarea Națională din acest an, înainte de contestații, ”un maxim absolut în raport cu ultimii 10 ani”, a declarat, joi, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Potrivit ministrului, în toate județele s-a înregistrat o pondere de peste 70% a mediilor mai mari de 5. Cel mai mic procent al mediilor peste 5 a fost în județul Teleorman – 71,8%, iar cel mai mare în Cluj: 92,7%, urmat de București – 91,6% și Brăila – 91%.

Principalele declarații ale ministrului Educației, într-o conferință de presă susținută joi:

  • Prezența la Evaluarea Națională: 144.494 de candidați prezenți din totalul de 155.561 de candidați înscriși (cu 25.000 mai mult decât candidații prezenți anul trecut) – 95,5% prezență.
  • Numărul mediilor peste 5 este la un maxim absolut în raport cu ultimii 10 ani. Peste 80%. Este vorba de un procent de 82,3% – 122.166 de elevi care au luat medii peste 5 anul acesta, înainte de contestații. Anul trecut, am avut 76,8%, deci cu 5,5% mai puțin. Acum avem peste 122.000 de elevi care au luat peste media 5.
  • Limba și literatura română: note peste 5 – un procent de 85,9% – 127.920 de elevi, față de 84% anul trecut, deci un plus de aproape 2% față de anul trecut.
  • Matematică: Note peste 5 într-o proporție de 77,5% – 115.126 de elevi au obținut note peste 5. Anul trecut au obținut doar 83.000 de elevi note peste 5. Ponderea a fost de 67,4% anul trecut, deci la matematică avem 10 procente peste media de anul trecut.
  • Avem absolut toate județele cu medii peste 5 într-o proporție de 70%. Cea mai mică pondere a notelor peste 5 a avut-o județul Teleorman – 71,8%. Cea mai mare a avut-o Clujul: 92,7%. Bucureștiul – 91,6%, Brăila – 91%. Acestea au fost cele trei județe care au avut peste 90% ponderea mediilor peste 5. Toate au fost peste 70%.
  • Am avut 60% elevi din mediul urban şi 40% elevi din mediul rural. Din păcate, se confirmă slaba calitate a educaţiei în mediul rural. Rămâne principala problemă. În mediul rural, am avut medii sub 5 de trei ori mai multe decât în mediul urban.
  • La modul general, putem spune că dincolo de o calibrare foarte corectă a subiectelor, anul acesta, explicația pentru rezultatele care sunt mai bune ar putea să constea în faptul că anul acesta nu au fost întreruperi ale școlii. 
  • Despre proiectul-pilot din județul Dâmbovița, unde s-a corectat digital – teze scanate și înregistrate rezultatele pe itemi: Este un lucru care va trebui să fie generalizat. A fost organizat foarte bine. (…) Numărul notelor la Matematică, spre exemplu, care în prima evaluare au avut diferențe mai mare de 1 punct au fost de doar 7 note. Din păcate, au fost reliefate și lucruri triste. Este inadmisibil ca la partea de grilă să existe diferențe între cei doi evaluatori. Și totuși acest sistem ne-a arătat diferențe între cei doi evaluatori inclusiv la partea de grilă. 
  • Despre itemii la Limba și literatura română: Avem și itemi care au un procent mic de rezolvare, spre exemplu itemul 8 de la subiectul I.B: doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect acest exerciţiu care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect româneşte. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a şti ce avem de făcut. Mai exact, verbele ”a vrea, ”a fi” sau substantivul ”stradă”, adjectivul ”mândru” sau acordul pronumelui cu substantivul – 14% nu ştiu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută. Itemul 5 de la subiectul I.B: doar 43% dintre elevi ştiu să identifice verbele. 21% nu au identificat nici măcar un verb. Itemul 5, de la subiectul I.B: doar 37% dintre elevi ştiu să identifice corect o propoziţie principală şi una atributivă. (…) Alte observaţii, 8% dintre elevi nu pot identifica o informaţie prezentată explicit în primul enunţ al unui text dat. 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie.
  • Despre itemii la Matematică: itemii care au avut cel mai mare procent de rezolvare – itemul 3 de la Subiectul I  – 91% au reușit să răspundă corect. (…) Itemii care au avut cel mai mic procent de rezolvare – itemul 4.b de la subiectul III – doar 6% dintre elevi au rezolvat integral, corect. (…) 29% dintre elevi au fost punctați doar la subiectele 1 și 2 care au conținut doar itemi obiectivi, deci nu au primit puncte pentru redactare. Cu alte cuvinte, 30% dintre elevi s-au rezumat la întrebările grilă. 15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 1, subiectul I: 10+10:10. Este o concluzie tristă. 
  • Despre profesorii corectori: Avem și situația și vă asigur că vom lua măsurile care se cuvin pentru acei colegi care nu au acordat un punctaj corect la întrebările de tip grilă, în mod repetat, pentru că am identificat cazuri de colegi care în mod repetat au apreciat greșit partea de grilă, unde nu există niciun fel de scuză, iar acest lucru se vede. Avantajele evaluării digitale sunt că vezi toate aceste lucruri în timp real, le vezi în detaliu, ai posibilitatea să intervii.
  • Elevi cu media 10: Avem 221 de medii de 10 anul acesta. La limba română avem 810 de note de 10, iar la matematică avem 2.966 de note de 10. Capitala este în topul mediilor de 10 – 37 de note de 10, la Cluj avem 17 note de 10, Argeș – 17 note de 10, Timiș – 11 note de 10, Iași – 16 note de 10.

Rezultatele obținute de absolvenții clasei a VIII-a la examenul de Evaluare Națională 2022, înainte de contestații, au fost publicate, joi, pe evaluare.edu.ro.

Conform calendarului Evaluării Naționale 2022, contestațiile vor putea fi depuse joi, 23 iunie (ora 16,00—ora 19,00) și vineri, 24 iunie (ora 8,00—ora 12,00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice.

Elevii care depun/transmit contestaţiile completează, semnează şi depun/transmit şi o declaraţie-tip în care se menţionează că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Pentru elevii minori, documentele sunt semnate şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora.

Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe Internet, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor, vor fi publicate pe 30 iunie.

Media generală obținută în cadrul Evaluării Naționale are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a.

Potrivit calendarului admiterii la liceu pentru anul școlar 2022-2023, repartizarea computerizată a absolvenților clasei a VIII-a în licee va avea loc pe 14 iulie. Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginți, se va derula în perioada 4 – 11 iulie.

Calendarul Evaluării Naționale 2022, clasa a VIII-a

  • 30 mai—3 iunie 2022: Înscrierea la evaluarea națională
  • 3 iunie 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 14 iunie 2022: Limba și literatura română — probă scrisă
  • 16 iunie 2022: Matematica — probă scrisă
  • 17 iunie 2022: Limba și literatura maternă — probă scrisă
  • 23 iunie 2022 (până la ora 14,00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 23 iunie 2022 (ora 16,00—ora 19,00) – 24 iunie 2022 (ora 8,00—ora 12,00): Depunerea contestațiilor
  • 24 iunie—29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor
  • 30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
 

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.