Un proiect în care elevii își dau feedback și sunt profesori pentru o oră: „Personalități în România” – clasa învățătoarei Andrada Mazilu

0

”Personalități în România” este un proiect care îmbină mai multe arii și urmărește dezvoltarea de competențe cheie și transversale, spune Andrada Mazilu, învățătoare la Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” din Timișoara. În cadrul acestuia, elevii exersează vorbirea liberă, pun întrebări, învață să se documenteze, să folosească instrumentele digitale, să lucreze în echipă sau să descopere singuri. Copiii devin profesori pentru o oră, explică învățătoarea, susțin o prezentare în fața colegilor, îi provoacă la o activitate, iar la final primesc feedback. 

Andrada Mazilu a scris pe Facebook despre proiectul derulat la clasă, explicând în ce constă și ce urmărește:

”Copiii pregătesc o prezentare de maximum 10 minute pentru colegii lor, devenind astfel profesori pentru o oră. Pentru început, fiecare elev alege o personalitate/persoană despre care caută informații și selectează conținutul, ghidat fiind de 5 întrebări. Orice informație suplimentară este binevenită! Apoi, după ce au ales persoana și s-au documentat despre ea, copiii extrag ideile principale și aleg ce vor să transmită colegilor.

Informația trebuie așezată acum într-o formă vizuală, aleasă de elevi. Unii doresc să pregătească planșe, alții prezentări PowerPoint sau prezentări în Canva. Este necesar să aibă un suport vizual, fotografii sau desene cu persoana aleasă.

Momentul mult așteptat este susținerea prezentării. Elevii exersează vorbitul liber, primesc întrebări de la colegi și le explică cât mai bine conținutul. Un obiectiv urmărit în mod activ este susținerea prezentării, vorbirea liberă și conectarea vizuală cu colegii de clasă.

Activitatea nu s-a încheiat aici. „Micul profesor” pregătește o activitate pentru colegii săi. Unii copii au ales un rebus, alții au pregătit un careu de cuvinte, fișe de colorat, ba chiar aplicații digitale și jocuri pe Wordwall.

După ce se încheie activitatea, urmează momentul de feedback. Colegii fac aprecieri (Momentan exersăm doar acest punct) și împreună cu clasa este parcursă fișa de evaluare:

  • a fost respectată temă? (o personalitate din România cu o contribuție semnificativă în societate)
  • elevul a ales informații care să răspundă întrebărilor? (când s-a născut, unde, ce activitate a desfășurat, etc)
  • a povestit și explicat conținutul?
  • a vorbit liber?
  • a prezentat ilustrații și le-a descris?
  • a motivat alegerea temei?
  • a pregătit o activitate interactivă pentru colegi?
  • a precizat care au fost sursele de documentare?
  • în ce fel ne poate inspira persoana selectată?”
O elevă le-a vorbit colegilor despre Sofia Ionescu, prima femeie neurochirurg din lume

Andrada Mazilu spune că au fost și elevi care, la momentul de feedback și evaluare, au constatat că nu au urmat toți pașii. ”Ei și-au notat ce au de îmbunătățit și vor reveni cu o variantă mai bună în fața colegilor, pentru că învățarea este un proces constant, care necesită efort, dedicare, autoapreciere, autonomie și cultivă motivația de a fi mai bun. Rolul feedbackului este de a evolua și elevii mei trăiesc aceste valori și experiențe în activitățile educaționale”, a scris învățătoarea din Timișoara.

Ce mai învață copiii în acest proiect? ”Să ceară ajutor, să pună întrebări, să caute persoane, resurse sau să descopere singuri, să lucreze în echipă, să integreze instrumente digitale în prezentări și să fie conștienți de parcursul lor”, spune Andrada Mazilu.

Prezentare despre viața sculptorului Constantin Brâncuși. Cele trei eleve au creat un joc pe Wordwall pentru colegii lor

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.