Moment-surpriză pregătit de liceeni pentru profesoara de engleză într-o oră online: „Mi-au dat lacrimile. Gestul lor este răsplata perfectă” FOTO

1

Venera Roth-Gross, profesoară de limba engleză la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” din Bistrița, a primit săptămâna trecută unul dintre cele mai frumoase cadouri din cei 22 de ani la catedră. La începutul orei online, elevii unei clase de a X-a au afișat pe ecran mesaje de apreciere. ”Am fost efectiv șocată, la modul frumos”, mărturisește profesoara. Elevii spun că au vrut prin gestul lor să-și arate ”o mică parte din respectul” pe care îl au față de profesoara cu care ”pot discuta deschis despre orice”. ”Pe lângă faptul că explică foarte bine materia, ne ajută și în probleme din viața noastră de zi cu zi”, spune Eli, elevă în clasa a X-a.

Vineri, ora de engleză online la clasa a X-a F a început cu mari emoții pentru profesoara Venera Roth-Gross. Toți elevii aveau camerele închise, iar profesoara s-a gândit că liceenii protestează întrucât repetau testul pe care îl dăduseră cu o zi înainte. Din cauza unei aplicații pe care o instalase pentru școala online – ”mereu sunt dornică să încerc lucruri noi” – profesoara nu a putut să mai vadă răspunsurile elevilor, astfel că a trebuit să îi anunțe ”cu mare groază” ce ”boacănă” a făcut și că a doua zi vor susține din nou testul.

”Când începe ora, nicio cameră deschisă. Nu era nimeni. Mi s-a pus un nod în gât și am zis că sunt toți supărați pe mine pentru că repetă testul. Am avut un moment de panică maximă și când au deschis camerele… mi-au dat lacrimile instant”, povestește profesoara Venera Roth-Gross.

Mesajele afișate de liceeni pentru profesoara de engleză. Foto: facebook.com/ Venera Roth-Gross

Pentru surpriza cu mesaje de mulțumire scrise pe planșe, elevii s-au inspirat dintr-un clip postat pe o rețea de socializare. ”Ni s-a părut tuturor din clasă o idee drăguță. Doamna profesoară de engleză este o persoană cu care putem discuta deschis despre orice. Pe lângă faptul că explică foarte bine materia, ne ajută și în probleme din viața noastră de zi cu zi. Ne-am gândit că am putea astfel să ne arătăm o mică parte din respectul pe care îl avem față de dânsa și, spre mulțumirea noastră, a funcționat”, spune Eli Ciotmonda, elevă în clasa a X-a F.

Eli (foto) povestește că momentul pregătit de ea și de colegii ei a emoționat-o pe profesoară. ”Ne-a spus că e mai mult decât surprinsă și am crezut-o când am văzut că i-au dat lacrimile de fericire. Pentru mine, doamna profesoară de engleză este ca o a doua mamă. Apreciez la dânsa cel mai mult sinceritatea si pasiunea cu care ne predă. Un profesor care își iubește materia pe care o predă le insuflă și elevilor iubirea pentru școală, iar doamna profesoară de engleză face școala, pentru mine și colegii mei, un loc plăcut în care învățăm logic și cu drag”, precizează Eli.

”Elevii să vadă că ești un om dincolo de profesor…”

Venera Roth-Gross recunoaște că are o relație ”apropiată, umană” cu elevii săi. În fiecare oră, încearcă să îi facă să înțeleagă că ea nu este ”un aparat pus acolo să reproducă niște chestii”: ”Îi întreb tot felul de lucruri, ce mai fac… Dacă am văzut că a trecut prin cadru un frățior mai mic, <ce face fratele tău, el nu are școală online?>. În plus, îi ascult când au probleme, chiar și când se plâng de unii profesori.

Povestim, glumim… Eu fac cu ei și un opțional de Educație media și ne permitem să vorbim și alte lucruri pe lângă programa noastră de engleză, despre alegeri, coronavirus, vaccinare. Important este să povestești și să discuți și altceva cu ei, să vadă că ești un om dincolo de profesor și că încerci să te pui în mintea lor. Am și eu doi adolescenți, de 13 și 17 ani, și cumva mă ajută să înțeleg altfel lucrurile.”

Venera Roth-Gross (foto) este la catedră din 1998 și spune că, de atunci, s-au schimbat multe lucruri în sistemul de educație, iar unul dintre ele, pe care îl apreciază foarte mult, îl reprezintă chiar mișcarea elevilor.

Oricât ne plângem noi și spunem că e rău – într-adevăr nu este bine, sunt multe lucruri în neregulă – dar s-au schimbat multe lucruri. De exemplu, s-a democratizat destul de mult procesul educațional și eu mă bucur. Elevii au și drepturi, nu numai obligații. Apreciez foarte mult activitatea consiliilor elevilor de la nivel local, județean și național. Copiii s-au responsabilizat, sunt o mare susținătoare a mișcării elevilor”, explică profesoara.

Pe de altă parte, Venera Roth-Gross crede că fiecare profesor are un rol esențial în schimbarea sistemului de învățământ din România. ”Omul sfințește locul”, spune profesoara din Bistrița. Știe că sunt mulți ”profesori faini” în țara noastră, pe mulți i-a cunoscut virtual, dar admite că există și profesori care nu își fac treaba cum trebuie.

”Cei cărora nu le plac elevii să plece, să își găsească alte joburi care nu implică contactul cu niște adolescenți. Eu mi-aș dori să fac mai mult pentru ei, dar nu pot decât ceea ce depinde de mine. Îmi pun tot sufletul pe tavă, este meseria mea și nu aș da-o pe nicio alta”, declară Venera Roth-Gross.

Orele de engleză desfășurate de profesoara din Bistrița înseamnă, pe lângă lecțiile din manual, multe videoclipuri, discuții și, odată cu trecerea școlii în online, experimentarea unor noi metode, precum Flipped Classroom.

”Unui profesor îi ia mult să construiască lecțiile online. Eu, din martie încoace, numai cu laptopul în brațe stau și ce s-a întâmplat vineri a venit ca un balsam. Mi-am spus: <Uite, a meritat tot ce am făcut în ultimele 9 luni.> Gestul acesta este răsplata perfectă”, mărturisește Venera Roth-Gross.

Citește și: 

1 COMENTARIU

  1. […] ”Când începe ora, nicio cameră deschisă. Nu era nimeni. Mi s-a pus un nod în gât și am zis că sunt toți supărați pe mine pentru că repetă testul. Am avut un moment de panică maximă și când au deschis camerele… mi-au dat lacrimile instant”, a mai povestit profesoara de engleză, potrivit Sparknews.ro. […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.