Vicepremierul Raluca Turcan a declarat, marți, că o decizie privind modul în care se vor desfășura cursurile în toamnă va fi luată, în funcție de evoluția epidemiologică, ”într-un interval rezonabil de timp astfel încât toată lumea să știe din timp cum va începe anul școlar”. ”Decizia este foarte dificil de luat, pentru că trebuie să ținem cont de aceste discrepanțe și, în momentul în care iei în calcul reducerea numărului de elevi, reducerea numărului de ore, distanțarea fizică la clasă, trebuie să vezi și dacă infrastructura îți permite”, a spus Raluca Turcan.
Vicepremierul Raluca Turcan a reluat ideea că Executivul își dorește revenirea la ”normalitate”, adică învățământ față în față, cu condiții de distanțare fizică pentru copii.
”Noi avem, însă, în evaluare mai multe scenarii. Acesta este scenariul de dorit, cu învățământ față în față. Scenariul cel mai nefast ar fi să rămânem în continuare, pentru o perioadă de timp, pe învățământ online, care este un proces extrem de greoi pentru copiii din grădiniță, învățământul primar în special, de asemenea pentru copiii din clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.
Între aceste două capete, deci față în față și predarea online, mai există variante intermediare și, în funcție de evoluția epidemiologică, într-un interval rezonabil de timp astfel încât toată lumea să știe cum va începe anul școlar din timp, o să luăm decizia”, a declarat vicepremierul, într-o conferință la Botoșani.
Întrebată de ce nu a fost redus numărul de elevi în clasele de început de ciclu, Raluca Turcan a răspuns: ”După cum bine cunoașteți și o simțiți pe propia piele de multe ori, România este o țară a decalajelor și situațiile nu sunt identice. Avem supraaglomerări uriașe în mediul urban și chiar un număr subdimensionat de copii în mediul rural.
Așadar, decizia este foarte dificil de luat, pentru că trebuie să ținem cont de aceste discrepanțe și, în momentul în care iei în calcul reducerea numărului de elevi, reducerea numărului de ore, distanțarea fizică la clasă, trebuie să vezi și dacă infrastructura îți permite.
Noi nu vrem să fim heirupiști, nici populiști, nu am luat niciodată decizii foarte importante pentru o mână de voturi, de aceea suntem într-o evaluare permanentă pentru a ajunge la cea mai bună decizie. Nu pot să vă anunț acum decizia pentru că încă nu este luată. V-am prezentat scenariile de lucru, unele dintre ele au apărut și în spațiul public”.
Citește și:
- Academia Română: Pentru ciclurile preșcolar și primar, școala on-line este departe de a fi o opțiune, din contră, poate avea efecte dăunătoare
- Scenariile propuse de Ministerul Sănătății pentru începerea școlii. Două variante pentru învățământul hibrid
- Școala din toamnă. Ce spun cinci învățătoare despre ”cel mai probabil” scenariu și cum va fi pentru copiii din clasele pregătitoare și I-IV
- Variantele pentru noul an școlar. Alexandru Rafila: Trebuie măsuri flexibile, nu există două şcoli la fel. Copiii nu pot fi transformați în cititori de tablete