Școlile care au o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor face ”un plan dedicat de intervenție” care va fi monitorizat ”prin procesul de inspecție”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, pentru Euronews România. „Avem timp să facem intervenții până la Evaluarea Națională și avem timp să evaluăm care sunt zonele care, prin procesul de predare-învățare, nu sunt suficient de bine înțelese de către elevi”, a mai spus Ligia Deca.
Întrebată cum comentează faptul că aproape 60% dintre elevii care au susținut proba la Matematică la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au reușit să obțină nota 5, ministrul Educației a răspuns: ”Cred că pentru orice fel de progres, avem nevoie să știm cum stăm și pentru prima dată, am putut să avem rezultatele până la nivelul fiecărui item de evaluare. Acum știm care sunt zonele în fiecare școală, pentru fiecare copil, care au nevoie de o intervenție remedială. Avem timp să facem intervenții până la Evaluarea Națională și avem timp să evaluăm care sunt zonele care, prin procesul de predare-învățare, nu sunt suficient de bine înțelese de către elevi. Cred că este un prim pas pentru ca tot ceea ce înseamnă competențele matematice ale elevilor să fie îmbunătățite.”
În ceea ce privește măsurile pe care Ministerul Educației le va lua pentru îmbunătățirea rezultatelor, Ligia Deca a menționat:
”În primul rând, am solicitat, atunci când am făcut publice rezultatele sintetice la nivel național, ca fiecare școală să organizeze sesiuni de discuții ale rezultatelor în cancelarie, dar și cu fiecare familie, în așa fel încât fiecare elev să știe ce a făcut bine, ce nu a făcut bine și ce trebuie să recupereze. (…)
Vom solicita de asemenea ca fiecare școală care are o medie a rezultatelor sub 7 să aibă un plan dedicat de intervenție la nivel de școală în așa fel încât să și putem monitoriza acest plan prin procesul de inspecție. Ne dorim să valorificăm la maximum acest timp rămas, mai ales că acum știm care sunt zonele pentru care trebuie să insistăm pentru copii.”
Citește și:
- Coaliția pentru Educație, despre rezultatele slabe la simularea Evaluării Naționale: „La Matematică se relevă o nevoie clară de reformă curriculară”
- De ce sunt mai slabe rezultatele la Matematică și ce e de făcut până la examen? O analiză a profesorilor Merito, după simularea Evaluării Naționale