Jurnaliști în clasa a IV-a. Elevii au realizat ziarul local, cu știri, rebusuri și glume – un mod atractiv de a pune în practică noțiunile învățate la clasă

0

Elevii învățătoarei Claudia Cârstocea de la Școala Gimnazială ”Petru Rareș” din comuna Chiajna, Ilfov, au fost jurnaliști timp de două săptămâni. Ei au avut de realizat ziarul local, un proiect de echipă în care copiii au scris articole, au creat rubrici și au așezat în pagini informații sportive, meteo ori tendințe în modă și locuri de petrecere a timpului liber. Scopul principal al proiectului a fost de a aplica noțiunile învățate la clasă, însă a fost și un mod prin care copiii s-au cunoscut mai bine – fiind o clasă cu elevi noi, într-o școală inaugurată anul acesta – dar și să descopere istoria locurilor în care trăiesc. Rezultatul? ”Patru ziare extraordinar de bine realizate pentru nişte copii de 10 ani”, spune învățătoarea.

Lucru în echipă, creativitate, documentare, cunoaștere, învățare. Așa s-ar putea traduce proiectul realizat de elevii de clasa a IV-a de la școala din Chiajna – un ziar local în care copiii au surprins știrile din viața localității și a școlii, istoria așezării, obiective turistice și au inclus teste de cultură generală, rebusuri ori glume.

Învățătoarea Claudia Cârstocea (foto) a mai desfășurat acest proiect la clasă cu elevii din generația trecută, la o școală din Constanța, când aceștia au transpus în practică noțiunile învățate la geografie despre orizontul local. A reluat proiectul anul acesta în școala în care s-a mutat, unde predă la clasa a IV-a.

”Scopul principal al proiectului a fost aplicabilitatea în viață reală a noțiunilor predate la capitolul orizontul local, unul dintre lucrurile pe care le urmăresc tot timpul la clasă. Un alt obiectiv l-a reprezentat apartența la locul în care trăiesc, copiii să-i cunoască istoricul și actualitatea și, nu în ultimul rând, omogenizarea colectivului. Fiind o școală nouă, au venit copii din multe școli și, punându-i să lucreze în echipe, ei s-au putut cunoaște mai bine”, povestește Claudia Cârstocea.

Proiectul a debutat cu discuții în clasă despre ceea ce înseamnă un ziar – format, rubrici, aşezare în pagină, poziţionarea imaginilor. Învățătoarea le-a arătat ziare mai vechi, copiii au descoperit rubrici și categorii – actualităţi, istorie, sport, meteo, imobiliare, modă, glume – și au învățat cum se scrie un articol.

A urmat împărțirea celor 26 de copii în echipe, iar în prima săptămână, fiecare elev a lucrat la realizarea articolului ales. În cea de-a doua săptămână, s-au întâlnit în echipă, fie acasă la unul dintre ei, fie după ore în clasă și au realizat ziarul propriu-zis: au adus articolele împreună, le-au așezat în pagină și au inserat imaginile.

Învățătoarea spune că părinţii i-au fost de mare ajutor în acest proiect, pentru că au primit echipa copilului în casă și s-au implicat în realizarea ziarului prin printarea imaginilor, textelor și aranjarea lor în pagină.

Care a fost rezultatul? ”Patru ziare extraordinar de bine realizate pentru nişte copii de 10 ani”, a scris învățătoarea pe pagina de Facebook ”Tipa cu stiloul”.  ”Copiii au petrecut timp împreună şi s-au cunoscut mai bine”, ”fiecare a acumulat cunoştinţe realizând un articol”, ”relaţia şcoală-familie a devenit şi mai strânsă” și, nu în ultimul rând, proiectul a însemnat ”satisfacţia muncii în echipă” și ”copii fericiţi”. ”Chiar dacă le-au mai scăpat greşeli de scriere, e mult mai valoros ce au câştigat”, a mai spus Claudia Cârstocea.

Fericirea copiilor a devenit și mai mare atunci când au aflat că vor avea un ziar tipărit. După vacanța dintre module, în Săptămâna ”Școala Altfel”, ei au vizitat o tipografie din Pipera, iar ”oamenii de acolo au fost extrem de impresionați că au făcut un ziar” și le-au propus să printeze ei ziarul clasei. ”Vom face un singur ziar al clasei, vom discuta ce rubrici păstrăm și facem corectura. Acest ziar tipărit va fi o amintire a lor, dar și o încununare a muncii pe care au depus-o”, precizează învățătoarea.

Ziarele realizate de elevii clasei a IV-a:

Sursa foto: Facebook/ Tipa cu stiloul

Citește și: Tipa cu stiloul, o învățătoare care își lasă „semnătura” în inima elevilor: „Dacă îți iubești meseria, pui suflet și îți pasă, poți să faci rai din ce ai”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.