Platformă gratuită de învățare pentru elevii din clasele primare, gimnaziu și liceu. În proiectul „Edu For Life” sunt implicați zeci de profesori voluntari

0
Sursa foto: pexels.com

Edu For Life este o platformă educațională pusă gratuit la dispoziția elevilor și profesorilor, cu materiale și teste pentru toate clasele, de la ciclul primar până la cel liceal, inclusiv pentru examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat. Aceasta a fost lansată toamna trecută de comunitatea For Life, cea care desfășoară și proiectul ”Adoptă intelectual un copil”, itemii fiind propuși de profesori voluntari din toată țara, la discipline precum matematică, română, informatică, geografie sau biologie. În plus, platforma se adresează profesorilor care susțin examenul de Titularizare, dar are și o secțiune de educație non-formală. Pentru a ajuta cât mai mulți elevi și profesori, inițiatorii proiectului doresc extinderea conținutului și invită cadrele didactice să se alăture demersului.

Platforma Edu For Life conține quiz-uri, lecții și materiale video, fiind concepută pentru toate ciclurile de învățământ, de la grădiniță până la clasa a XII-a, dar și pentru examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat sau pentru admiterea la facultate. Cu ajutorul ei, elevii își pot testa și consolida noțiunile învățate la clasă, aceasta putând fi accesată gratuit de pe orice device.

La momentul acesta, ”Edu For Life” propune aproape 3.000 de itemi, la diferite discipline, precum matematică, română, chimie, biologie, istorie, fizică, geografie, informatică sau logică, dar și itemi din modelele și testele publicate de Ministerul Educației pentru examenele naționale și întrebări din materia de examen.

Totodată, profesorii care susțin examenul de Titularizare pot găsi aici o serie de teste, platforma oferind în același timp o componentă de educație non-formală, precum și quiz-uri de educație financiară și antreprenorială.

Conținutul platformei este asigurat de profesori voluntari, numărul acestora ridicându-se în prezent la 83. For Life dorește însă îmbunătățirea platformei, extinderea ei la toate disciplinele, astfel încât un număr cât mai mare de elevi și profesori să poată beneficia gratuit de resursele puse la dispoziție, în pregătirea de la clasă și pentru examene. De aceea, inițiatorii proiectului invită profesorii să se alăture și să propună itemi (profesorii interesați pot găsi detalii aici).

”Cu cât mai mulți profesori propun, cu atât conținutul este mai diversificat și pregătirea este mai temeinică. Vrem să ajutăm elevii și avem nevoie de profesori care să se implice, să propună itemi și în acest fel să extindem platforma pentru toate nivelurile de învățământ, la toate disciplinele. Țin să precizez că ideea acestei platforme a pornit de la discuțiile cu foștii elevi Berbentia Beniamin, Andrei Ghinea și Adina Țeudan. Andrei Ghinea a realizat și aplicația Edu For Life de pe Magazin Play, iar Adina Țeudan este cea care se ocupă de platformă. Fără ei, această platformă nu ar fi existat”, spune Ovidiu Bădescu, profesor de matematică, cel care a inițiat și ”Mate pentru toți”.

Profesorii voluntari

Printre cadrele didactice care propun conținut pentru platforma ”Edu For Life” se numără profesoarele Alina Lăzăruică, Roxana Hobai și Grațiela Corha. Le-am întrebat ce le-a determinat să se implice ca profesori voluntari în acest proiect, de ce ar recomanda platforma elevilor și profesorilor, dar și ce spun elevii lor despre platformă și ce și-ar dori mai mult de la ea.

”Fac voluntariat de mai mulți ani, fiindcă mă ajută să fiu mai fericită și mai împlinită. Consider că este important să am un echilibru în viață, astfel ofer altora frânturi din timpul meu, ajutându-i să progreseze”, mărturisește Alina Lăzăruică (foto), profesoară de limba și literatura română la Școala Gimnazială Cenad – Liceul Teoretic „Ioan Jebelean”, Sânnicolau Mare. Profesoara spune că elevii săi sunt curioși, astfel ”utilizarea platformei facilitează învățarea”, dorința lor fiind ”ca fiecare item să aibă răspunsul explicat, nu doar precizat”. ”Le recomand profesorilor această platformă, fiindcă este un instrument digital de consolidare a cunoștințelor, astfel elevii devin mai curioși. Elevilor le recomand această platformă, fiindcă au șansa să exerseze gratuit anumite conținuturi”, precizează profesoara.

Roxana Hobai (foto) predă geografie la Liceul Tehnologic ”Gheorghe Șincai” din Târgu Mureș. S-a implicat ca voluntar în proiectul ”Edu For Life” în primul rând din dorința de a-și ajuta elevii. ”Îmi sunt tare dragi elevii care se străduiesc, care depun eforturi considerabile pentru educația lor. Când spun asta mă gândesc la elevii mei de liceu tehnologic – mulți dintre ei fac naveta zilnic din satele din jur (în cazul unora chiar de la zeci de kilometri distanță), se trezesc dimineața prea devreme pentru a avea timp de mic dejun, iar unii sunt nevoiți să mai aibă și câte un seviciu part-time pentru a se susține financiar. Mă bucur că am primit invitația de a face parte dintr-un proiect în care sunt alături de colegi de la care mă inspir, colegi care au un cuvânt de spus în creșterea calității educației în școli. Așa că la întrebarea reprezentanților platformei dacă sunt dispusă să ajut, am zis repede <da>”, declară Roxana Hobai. Profesoara mai spune că le recomandă elevilor săi platforma, mai ales celor care se pregătesc acum pentru examene: ”Accesul pe platformă este foarte ușor, elevii își pot testa cunoștințele, pot recapitula materia prin intermediul itemilor; numărul de itemi încărcați deja este mare, iar conținutul platformei se dezvoltă de la o zi la alta tot mai mult.”

Grațiela Corha (foto), profesoară de informatică la Școala Gimnazială Nr. 7 Reșița și Școala Gimnazială „Marius Șandru” Reșița, a optat să se implice în proiectul „Edu For Life” și să contribuie la conținutul platformei, deoarece poate folosi resursele educaționale oferite de aceasta în vederea optimizării procesului educațional. ”Întrucât tehnologia ia amploare, consider esențială contribuția la dezvoltarea instrumentelor educative. Scopul meu este de a-i determina pe elevi să își dezvolte deprinderi personale, prin utilizarea periodică a unor astfel de resurse. Îmbunătățirea competențelor, cunoștințelor și abilităților personale se poate realiza și prin activități recreative, sub formă de jocuri, cum ar fi utilizarea telefonului mobil sau a calculatorului pentru accesarea acestei platforme”, precizează Grațiela Corha.

Profesoara mai spune că a recomandat și va promova în rândul colegilor și elevilor utilizarea acestei platforme, deoarece ”oferă instrumente digitale educative, creează un spațiu în care aceștia se ajută reciproc, dezvoltă orientarea socio-profesională și cultivă spiritul de echipă”. ”De asemenea, față de metodele de învățare și evaluare cunoscute, platforma pune la dispoziție itemi prin care fiecare poate descoperi ce tehnică de învățare îi este mai potrivită, pentru eficientizarea procesului educațional. În vederea dezvoltării competențelor importante ale prezentului, platforma conține și o varietate de resurse din domeniul educației non-formale, dezvoltând capacitatea de a rezolva probleme complexe și gândirea logică”, explică Grațiela Corha.

În plus, profesoara declară că atât elevii, cât și profesorii cu care a discutat despre această platformă și-au manifestat interesul de a o utiliza, dovadă fiind numărul foarte mare de accesări (n.red. – aproape 27.000 la acest moment). ”Platforma oferă oportunitatea de pregătire înaintea lucrărilor de la clasă și este accesibilă tuturor utilizatorilor, potrivit răspunsurilor de apreciere din secțiunea de comentarii privind eficacitatea acesteia”, completează profesoara de informatică.

Ce părere au elevii

Elevii care au accesat deja platforma spun că aceasta este ușor de folosit, îi ajută în consolidarea cunoștințelor, unii dintre ei lăsând în feedback-ul de pe site și câteva sugestii de îmbunătățire a acesteia. Iată câteva dintre comentariile lor:

  • Bianca: ”Mi-aș dori ca această aplicație să aibă mult mai multe materii. Este foarte ușor de folosit și îmi place să mă joc cu ea.”
  • Elev: ”Aplicația este uşor de folosit și foarte utilă. Te ajută să repeți materia într-un mod mai uşor. Eu o folosesc, mai ales înainte de teste.”
  • Alessia: ”Platforma este foarte ușor de folosit mai ales pentru pregătirea lucrărilor de la clasă. Ar fi foarte bine dacă aș putea găsi toate lecțiile de la toate materiile. Mulțumesc domnilor profesori pentru efort și îi rog să continue să ne ajute.”
  • Briana: ”Aplicația îi poate ajuta pe mulți elevi să îşi îmbunătățească cunoștințele și să se obişnuiască cu testele fără să piardă timp cu căutatul de exerciţii şi corectarea acestora. Se poate îmbunătăți prin arătarea punctajului obţinut şi când eşti în timpul testului, probabil prin încurajări după ce ai răspuns corect și prin crearea unor conturi care să arate progresul şi la ce lecții nu te descurci atât de bine.”

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.