Jocurile copilăriei, recreate de liceeni la ora de română. O altfel de recapitulare înainte de teza semestrială FOTO

3
Foto: facebook.com/ Aripi de poveste

Tatiana Cauni, profesoară de Limba și literatura română la Liceul Teoretic ”Emil Racoviță” din Baia Mare, și-a provocat elevii de clasa a X-a, înainte de teză, la învățare prin joc. Pornind de la ”Nu te supăra, frate!” sau ”Piticot”, liceenii au pus pe tabla de joc, creată de ei, trei opere literare din programa școlară în care au avut de descoperit ”povestea”. Elevii au avut parte astfel de o oră de română în care și-au ”fixat” cunoștințele, dar în care s-au și distrat și și-au demonstrat creativitatea.

Jocul poate face lecțiile mai atractive chiar și la liceu. O dovedesc elevii de 16 ani ai profesoarei Tatiana Cauni, care au avut drept ”temă” inventarea unui joc, plecând de la ”Povestea lui Harap-Alb”, ”Fântâna dintre plopi” și ”Moara cu noroc”.

Profesoara Tatiana Cauni (foto) și-a întors elevii în lumea copilăriei și spune că aceștia au fost foarte încântați de idee. Tatiana Cauni a povestit despre provocarea primită de liceeni într-o postare pe pagina de Facebook ”Aripi de poveste”, în care ne prezintă și modul în care aceștia au dus-o la îndeplinire.

Ați jucat vreodată ”Nu te supăra, frate!” sau ”Piticot”? Vă mai aduceți aminte de jocurile din copilărie, cu frații sau părinții noștri? Pentru a fixa cunoștințele pe proză scurtă și pentru că încet, încet se apropie teza… m-am gândit că s-ar putea să le placă ideea copiilor din clasele a X-a (F, I) să inventeze un joc pentru ei – ”Descoperă povestea…” cu eroi și aventuri din ”Povestea lui Harap-Alb”, I.Creangă, ”Fântâna dintre plopi”, M. Sadoveanu și ”Moara cu noroc”, I.Slavici. Timp de o săptămână (3 ore au în programă) au recitit opera, au realizat traseul, probele, întrebările, au desenat, pictat, lipit, s-au amuzat, s-au cunoscut mai bine, s-au supărat, s-au împăcat… și, în final, vă lăsăm să descoperiți ce au realizat”, a scris Tatiana Cauni.

Dar iată în câteva imagini cum a decurs ora de română prin joc la clasa a X-a:

Foto: facebook.com/ Aripi de poveste – Alex Ferenti, Mike Diana, Alexandra Bordac

”Aripi de poveste” este un proiect pe care Tatiana Cauni îl desfășoară la Liceul Teoretic ”Emil Racoviță” din Baia Mare și pe care îl coordonează la nivel regional. După cum ne povestea recent profesoara, în cadrul proiectului, la ora de română, elevii de la clasa a IX-a au scris despre cartea preferată, cei de a X-a au făcut poezie dramatizată, iar liceenii din clasa a XI-a au realizat ”o carte a simțurilor”.

Citește și: 

3 COMENTARII

  1. Felicitări ,d-nei coordonator și celor care se implică în acest proiect ,,Aripi de poveste ”.Am terminat liceul de 38 de ani. Sunt bibliotecar la o Bibliotecă comunală din Vrancea. De un an sunt în colaborare cu Fundația Progres implicată în două proiecte , ,,Ora să Știm ”și ,,Code Kids ”.Pentru o bibliotecă din mediul rural, pot spune că este un mare succes.Am intrat în tainele celor două proiecte cu o strângere de inimă, cu mari emoții și teamă de un eventual eșec. Nu a fost așa, la final am avut chiar satisfacții, copii find foarte încântați la fel și profesorii și administrația locală. Sunt multe lucruri frumoase de care ar trebui să vorbesc,dar citind astăzi articolul ,, Jocurile copilăriei ” am derulat filmul anilor mei de liceu. Au fost ani frumoși ,dar citeam obligat lectură suplimentară. Proiectul ,Aripi de poveste ” cred că este un proiect folositor, pe care cred că îl va îndrăgi mai ales copii de la clasele V-VIII. Felicitări, succes,faceți-i publicitate, sunt convinsă că va avea mare succes.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here