Întrebări și mesaje pentru noul ministru al Educației: ”Chiar așteptăm o schimbare în bine! Ce veți face, concret, doamna ministru?”

2

Cititorii SparkNews.ro i-au adresat mai multe întrebări și mesaje noului ministru al Educației, Monica Anisie, după instalarea acesteia în funcție. Debirocratizarea activității didactice, reducerea numărului de elevi la clasă, materia stufoasă și ”deficiențele” examenului de titularizare se numără printre problemele semnalate de cititori, profesori sau părinți, în comentariile postate pe site sau pe pagina de Facebook. Redăm o parte dintre ele pornind de la dorința exprimată de unii semnatari ca acestea să ajungă pe masa ministrului și să-și găsească un răspuns. ”Sperăm să ascultați și vocile noastre”, a scris unul dintre profesori.

Debirocratizarea 

”Sunt salutară propunerilor dumneavoastră, deoarece chiar este nevoie de o reducere a birocrației și în învățământul preșcolar. Sunt exagerat de multe comisii la nivel de unitate și, de asemenea, nu văd eficiența acelui caiet de observații asupra copilului la clasă, care nu face decât să ne răpească din timpul nostru de a ne ocupa de copii. Vă mulțumesc și vă urez mult succes!”

”Să nu se mai facă comisiile metodice și cercurile pedagogice în timpul programului copiilor. Se pierd foarte multe activități. Dacă sunt opt comisii metodice și două cercuri pedagogice (la grădiniță), zece vineri din an copilul nu vine la grădiniță. Unde să-și ducă părinții copiii? Nu toți își permit bonă, nu toți au bunici.”

”Scăpați-ne de atâtea hârtii inutile și reduceți orele copiilor chiar dacă se vor reduce posturi. Nu putem împovăra copiii cu 7 ore pe zi doar că să aibă profesorii posturi.”

”Desființarea tuturor comisiilor din școli. Ne dorim să fim profesori, nicidecum secretare care xeroxează zilnic hârtii fără valoare.”

”Vă rog să ne spuneţi unde am putea trimite sugestii pentru soluţii educaţionale aşa cum ar putea fi ele construite de oameni ai sistemului?”

”De câțiva ani se tot vorbește de aceste hârtii care ne ocupă cea mai mare parte din timp. Toți cei care se perindă pe la guvernare promit relaxarea sistemului (măcar din acest punct de vedere), dar totul rămâne la nivel de promisiune. Ce veți face, concret, dnă ministru?????”

Titularizarea

”Bun, vreți să verificați situația profesorilor care iau sub 5 la titularizare Dar ce faceți cu cei care iau note peste 7, chiar 8 – 9 și peste, și care nu se pot titulariza din lipsa de posturi? Atâta timp cât în sistem sunt mii de profesori titularizați cu 5-6 în urmă cu 10-15 ani ori cât sute de mii de profesori rămân în sistem până la 68 de ani! Și asta fiindcă legea le permite. (…) Am luat în acest an 9,49, dar cu toate acestea nu m-am putut titulariza din lipsă de posturi. Care posturi fie că s-au diminuat în mod dramatic prin plecarea multor familii în străinătate, fie că nu se mai scot prin grija unor directori șpăgari care le țin pentru pilele lor. Nu mi se pare corect. Atâta timp cât în sistem vedem titulari cu note sub 7 care îți râd în nas și spun ca nota de la titularizare nu contează, nu e corect ca eu cu 9 să rămân pe dinafară și să nu am post. Vă rugăm să aveți în vedere acest lucru.”

”D-na ministru, dar în cazul profesorilor cu note peste 7 la titularizare, ani la rând, însă fără „reușita” titularizării, ce ne facem?”

”Dacă tot se pune în discuție micșorarea numărului de ore la gimnaziu vreau să vă spun că noi, cei cu note mari la titularizare, dar suplinitori netitulari, vom fi primii care vom rămâne fără post. Dar ne vor râde în nas cei titularizați cu 5-6 ori pensionabilii care, deși sunt bătrâni, adesea bolnavi, stau în sistem pentru bani! Ce faceți cu noi, veșnic suplinitorii cu note la titularizare peste 8… chiar 9 și ceva? De noi când aveți grijă și cum? Nu ne neglijați! Să faceți cumva să dispară șpăguiala pentru posturi. Se fac tot felul de învârteli, de aranjamente ca sa intre cine vrea inspectorul ori directorul și eu, cu peste 9 an de an, de abia îmi găsesc, dacă îmi găsesc ore la două-trei școli. Și cei cu 5 titularizați în urmă cu vreo 10-15 ani când vor fi verificați și cum? De ce nu ar trebui să fie verificați acum? Știți ca testele PISA care presupun citirea și înțelegerea unui mesaj simplu ne situează pe locul 62 din 64 de țări verificate? De ce? Fiindcă sunt ținute în sistem persoane dezinteresate. Are titularizare? OK, nu-i mai pasă de nimic! Nu-l poate da nimeni afară! E o metodă comunistă total neperformantă. Și nu uitați de tinerii cu note mari și foarte mari. Cu ei ce faceți? Cum îi ajutați?”

”O doamnă ministru care începe cu o gândire novatoare. Ar fi bine dacă cineva i-ar transmite și părerile astea de jos. Păcat că Dna va fi mâncată de sistem. E prea pietrificat.”

”Bună ziua, sperăm să ascultați și vocile noastre. Din 2011 până în 2018 s-au titularizat colegii profesori cu art.253, în 2019 am rămas cu dosarele în brațe întrucât CCR a declarat acest articol ca nefiind constituțional. Am mers în ziua cu pricina la ISJ și am fost întorși din drum… Momentan suntem angajați pe viabilitatea postului, însă aceasta sintagmă este ambiguă. Ce se va întâmpla cu noi? Mult succes la lucruri bune!”

Reducerea numărului de elevi la clasă

”Ar fi bine dacă ați reduce numărul de copii la clasă. Eu am avut anul trecut clasă de simultan II-IV (12-22 elevi) și o colegă a avut I-III (11-18 elevi). Nu mi se pare normal un număr așa de mare de copii la simultan, eu cred că erau suficienți elevi pentru clase separate. La simultan, cu un număr așa mare se lucrează foarte greu.”

”Ar fi cazul să reducă în general numărul de elevi de la clasă. Și nu ar trebui sub nici o formă să mai lase clase mai mari decât numărul de maximum 25. Indiferent de motivul invocat de directori. Sunt clase cu peste 40 elevi. Asta din dorința de a avea cât mai mulți bani. Vezi plata per elev. Și nu vă supărați, dar dvs sunteți de vină, dne învățătoare. Căci primiți și ați primit în clasă mai mulți elevi decât max. Asta cică să nu supărați pe nimeni și să aveți renume pe spatele părinților.”

”Vrem să se reducă numărul de copii la clasă din mediul rural de la 12 la 10, deoarece grupele la ciclul preșcolar sunt de 10 copii. La țară de unde mai aducem 2 copii, pentru că natalitatea este în scădere, nu e ca la oraș să vină copii din alt cartier.”

Schimbarea structurii anului școlar

”OK, sunt de acord, dar să nu se micșoreze vacanța mare care trebuie să aibă 3 luni: 15 iunie – 15 septembrie.”

”Foarte bine, sper să și poată realiza ceea ce și-a propus, pentru ca în ritmul în care se învață acum, bieții noștri copii sunt terminați fizic și psihic. Mult succes!!! Și chiar așteptăm o schimbare în bine!”

”Luați măsura să nu mai desființați școlile speciale după începerea anului școlar și demiterea directorilor cu concurs. Sunt copii cu dizabilități cărora li se încalcă drepturile. Rata abandonului școlar este de 50% în aceste condiții de haos create în această școală.”

Schimbarea inspectorilor/ Materia stufoasă

”Și mai schimbați și inspectorii școlari gen sector 4 București, care împovărează mult mai mult decât prevede legea, cadrul didactic. Gen conspecte, referate, toate pdf-urile folosite în Nnn an școlari… etc… inspecții și asistente pentru *acte, cât cuprinde, sa fie norma d-nei Tomescu MAREEEE, neluând în calcul performanța la clasă, că doar nu e important copilul!!! Și presiune la adresa directorilor cât cuprinde!!”

”În sfârșit cineva din interiorul sistemului de învățământ! Chiar suntem toți obosiți, și profesorii și elevii. În școala noastră de exemplu, nu știm cum să gestionăm cu sălile de clase… Pentru trei săptămâni o clasă întreagă este închisă din cauză că acolo va fi Secția de votare! Lăsați politica deoparte de învățământ!”

”În multe privințe, doamna are mare dreptate. Da, materiile sunt stufoase, cu multe informații inutile care nu le sunt de folos copiilor. Să trecem rapid la o nouă formulă magică, prin care multe informații/pagini să dispară din manuale! Dar când?? Câți pași trebuiesc urmați ca să apară un nou manual?? Când aveți timp?? În primăvară, dacă nu mă înșel, vor fi noi alegeri, alt guvern, alte idei. Aveți mare dreptate și cu manualele, dar mai ales cu auxiliarele. Multe au fost scrise chiar de unii inspectori care i-au obligat pe profesori să le predea la clase, chiar dacă erau foarte slabe. Îi dorim baftă doamnei, să îndrepte cât mai mult lucrurile în acest timp așa scurt, în așa fel încât ELEVII SĂ CÂȘTIGE, ca și noi, părinții și bunicii!”

”De reducerea programelor prea încărcate de ce nu se vorbește?”

Testele grilă la examenele naționale/ Simularea la clasa a VII-a

”Sper că vă duce mintea să nu introduceți teste grilă la examene. Cum să dai grilă un examen la limba și literatura română? Doamne ferește! Iar vom avea analfabeți cu bac.”

”Și cam cum va fi această simulare, având în vedere că acești copii, cobaii programei noi, veșnic fără manuale, se presupune că vor da un examen diferit de cel de până acum? Întâi să ne lămurească doamna ministru ce examen vor da acești copii: matematică și limba română sau se adaugă și fizica, informatica, limba străină… și ce mai era pe acolo?!”

(Mesajele cititorilor au fost editate fără a fi afectat conținutul acestora)

Citește și:

2 COMENTARII

  1. Sa se faca o data diferenta intre Informatica si T.I.C
    sau se se dea la examen strict probleme ce se predau la clasa
    in tara sunt foarte putine clase de mate info restul facind T.I.C
    SA SE SCHIMBE TIPUL ALA DE PROBLEME DE LA EXAMENUL DE TITULARIZARE
    IN SISTEM S AU TILULARIZAT LA ALTE MATERII SI ACUM PREDAU INFO .CU 2 ANI DE POSTUNIVERSITARA UNDE IMPORTANT E SA TE INSCRII .
    ESTE DEFICIT DE PROFESORI DE TIC IN INTREAGA TARA

  2. Doamna aceea revoltata pe titulari… dupa ce va veti titulariza veti avea aceeasi parere ca si cea de acum? Nu sunt titularii de vina ca dvs nu reusiti sa luati post titularizabil, ci faptul ca scade numarul de copii…. cei care s-au titularizat au invatat ca sa obtina acest drept.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here