Dascălii folosesc diferite metode pentru a-i ajuta pe copii să învețe mai ușor, iar lecțiile să fie mai atractive. Astăzi vorbim despre ”tema” pe care au primit-o elevii de la clasa pregătitoare din comuna Cudalbi, județul Galați, o clasă despre care am mai scris. Pentru că sunt la litera F, micuții au avut acasă de fotografiat obiecte a căror denumire începe cu această literă. Cum și-au îndeplinit piticii misiunea… imaginile spun totul.
Copiii din clasa învățătoarei Anca Dediu au fost fotografi pentru o zi. După ce l-au învățat pe ”F” la școală și au făcut cunoștință cu Familia Florescu, o familie de fluturi, în care fiul, Fănel, era fotograf, învățătoarea Anca Dediu le-a cerut elevilor săi să fotografieze când ajung acasă obiecte a căror denumire începe cu litera ”f”.
Micuții și-au luat treaba în serios și au scotocit prin casă, au explorat curțile pentru a surprinde imaginile de care aveau nevoie la școală.
Astăzi, elevii și-au prezentat în clasă fotografiile și fiecare a fost nerăbdător în a-și expune ”albumul foto”.
”Fiecare elev a ieșit la tablă și și-a prezentat obiectele fotografiate. Scria și denumirea lor. Fiecare elev completa doar cu denumirea obiectelor care apărea pentru prima oară în poze. Abia își așteptau rândul, mai ales când își dădeau seama că au obiecte fotografiate care nu s-au spus încă. Au fost simpatici când constatau că aveau și ei unele obiecte, dar nu s-au gândit la ele. Și părinții s-au amuzat. Mi-au povestit cum au ”scotocit” peste tot”, spune învățătoarea Anca Dediu.
Iată câteva dintre fotografiile realizate de micuții din clasa pregătitoare:
- Într-un sat mic din Sibiu: Școală cu ludotecă și atelier de învățare prin explorare. Elevii de clasa a IV-a au și Ceainărie literară
- O nouă poveste la școală. Elevii-spiriduși au învățat despre Univers: ”La prânz, nu vor să plece acasă”
- Anca Dediu, învățătoarea care a creat Clasa spiridușilor: ”Aș vrea să îi pot surprinde zilnic pe copii, să îi fac să iubească școala”
- Învățătoarea din Bacău care a creat un orar personalizat pentru elevii săi: ”Cred în învățarea bazată pe bucurie mai mult decât în orice altă strategie”