Evaluările și examenele naționale, administrate în format digital începând cu anul școlar 2027-2028. Apel pentru dezvoltarea platformei de evaluare

0

Evaluările și examenele naționale vor fi în integralitate standardizate și administrate în format digital începând cu anul școlar 2027-2028, conform Legii învățământului preuniversitar. În acest sens, Ministerul Educației a anunțat, miercuri, lansarea apelului de proiecte pentru dezvoltarea unei platforme de evaluare digitală.

Ministerul Educației precizează, într-un comunicat de presă, că a lansat ”apelul necompetitiv de proiecte <Dezvoltarea platformei de evaluare și realizarea de conținut digital>, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență”.

„Conform prevederilor art. 248, alin. (10) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, toate <evaluările și examenele naționale vor fi în integralitate standardizate și administrate în format digital începând cu anul școlar 2027-2028>. În acest sens, prin intermediul acestui apel, Ministerul Educației vizează pilotarea și, ulterior, implementarea unui sistem de evaluare digitalizată a competențelor elevilor, date fiind avantajele multiple pe care le presupune acest tip de evaluare (scalare, acuratețe, siguranță, obiectivitate etc.)”, a transmis Ministerul Educației.

Potrivit sursei citate, prin apelul lansat ”se urmărește dezvoltarea unei platforme de evaluare digitală, precum și livrarea proceselor pentru evaluarea în mediul online a competențelor elevilor”.

”Totodată, se vor dezvolta resurse educaționale deschise pentru a asigura digitalizarea mediilor de învățare, simultan cu asigurarea șanselor egale de învățare tuturor categoriilor de elevi. Platforma de evaluare dezvoltată în cadrul apelului va fi accesibilă tuturor elevilor și cadrelor didactice din sistemul de învățământ preuniversitar”, se mai arată în comunicat.

  • ”În momentul de față, în sistemul  de educație preuniversitar, evaluările naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a, a VIII-a și a XII-a sunt centrate pe competențele fundamentale dobândite de elevi și au rolul de a sprijini proiectarea viitoarelor metode și planuri de intervenție pentru îmbunătățirea pregătirii elevilor pe tot parcursul vieții școlare. Pentru ca aceste tipuri de evaluări, dar cu precădere cele de progres, să poată fi generatoare de planuri de intervenție sistemice, este necesar să existe contexte ample de evaluare a competențelor elevilor, inclusiv în mediul online”, se arată în Ghidul solicitantului.

Proiectul este de tip necompetitiv, cu termen-limită de depunere, exclusiv online, prin platforma electronică PNRR, data de 21 decembrie 2023. Conform Ministerului Educației, în vederea atingerii țintelor/jaloanelor, vor fi finanțate activități cu următoarele obiective:

  • O1. Crearea cadrului de utilizare a mediului online pentru evaluările naționale, prin dezvoltarea unui sistem de evaluare și testare securizată online;
  • O2. Creșterea calității resurselor de învățare, prin dezvoltarea unor resurse educaționale deschise pentru diferite categorii de utilizatori.

Testarea platformei de evaluare se va realiza în unitățile de învățământ în care se organizează evaluările și examenele naționale. În funcție de feedbackul utilizatorilor, se vor opera îmbunătățiri, astfel încât platforma să fie complet funcțională la nivel național în anul școlar 2025-2026”, a mai informat Ministerul Educației.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.