„Dubla admitere” în licee, păstrată de Comisia de învăţământ din Senat/ Amendament pentru admiterea la liceu doar pe baza Evaluării Naţionale, respins

0

Examenul de admitere la liceu, după Evaluarea Națională, pentru maximum 50% din numărul de locuri, a fost păstrat de Comisia de învăţământ a Senatului în proiectul legii învățământului preuniversitar, informează Agerpres. USR a depus un amendament privind admiterea elevilor în licee doar pe baza Evaluării Naţionale, fără un examen suplimentar, însă acesta a fost respins, motiv care i-a determinat, vineri, pe senatorii acestui partid să se retragă, în semn de protest, de la lucrările comisiei.

Votul de respingere a fost precedat de îndelungi dezbateri, iar senatorii USR au părăsit sala considerând că opiniile au fost preponderent pentru eliminarea examenului suplimentar la admitere în licee.

„Discuţiile pe o temă extrem de sensibilă, cea a admiterii în învăţământul liceal, după ce, în opinia mea, 90% dintre argumente au fost pentru eliminarea acestui dublu standard, a acestui examen discriminatoriu şi pentru că parlamentarii puterii se împotrivesc, grupul USR se retrage din şedinţa comisiei”, a explicat reprezentantul partidului Ştefan Pălărie.

La rândul său, senatorul USR Irineu Darău a menţionat că „păstrarea unui sistem echitabil de admitere în liceu nu ar discrimina între elevii ai căror părinţi au bani de meditaţii şi cei care nu au posibilităţi materiale”.

Unii dintre senatori şi invitaţi au susţinut menţinerea formei actuale de admitere – repartizarea computerizată în urma examenului de Evaluare Naţională, iar senatorul PNL Sorin Cîmpeanu a pledat pentru dubla admitere pentru că „îi stimulează pe elevi”, în timp ce secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Sorin Ion, consideră că în acest fel li se acordă „o a doua şansă”.

Amendamentul USR prevedea că „admiterea în învaţământul liceal se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma Evaluării naţionale, prin repartiţie computerizată”.

Unităţile de învăţământ liceal pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru anumite specializări sau pentru toate specializările, pentru maximum 50% din numărul de locuri atribuite prin planul de şcolarizare, raportat la numărul de formaţiuni de studiu după susţinerea de către elevi a evaluării naţionale”, prevede articolul adoptat de Camera Deputaţilor şi păstrat de Comisia de învăţământ a Senatului.

Admiterea la liceu și evaluarea națională organizată la finalul clasei a VIII-a se va desfășura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generația de elevi înscriși în clasa a V-a în anul școlar 2023-2024”, mai stabilește proiectul.

Proiectele legilor învăţământului preuniversitar şi superior, împreună cu rapoartele comisiei de specialitate, urmează să intre pentru vot în plenului Senatului, ca for decizional, pe 22 mai.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.