Comisia de învățământ din Senat: Depăşirea cu mai mult de doi elevi a efectivului maxim dintr-o clasă se face cu aprobarea Ministerului Educaţiei

0

Comisia de învăţământ a Senatului a decis, prin adoptarea unui amendament la proiectul legii învăţământului preuniversitar, că depăşirea cu peste doi copii a efectivului maxim de copii dintr-o grupă sau clasă se poate face cu aprobarea Ministerului Educaţiei, relatează Agerpres.

„În situaţii excepţionale, formaţiunile de antepreşcolari, preşcolari sau de elevi pot funcţiona cu cel mult doi beneficiari sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, după caz, cu aprobarea DJIP/DMBIP, pe baza unei justificări din partea Consiliului de Administraţie al unităţii de învăţământ care solicită exceptarea. Pentru cazurile în care se solicită depăşirea cu mai mult de peste doi beneficiari primari a numărului maxim, aprobarea va fi dată de Ministerul Educaţiei în baza unei metodologii aprobate prin ordin de ministru”, se arată în amendamentul propus de preşedintele Comisie de învăţământ a Senatului, Monica Anisie, şi adoptat de Comisie.

Ce prevede proiectul legii învățământului preuniversitar, în forma adoptată de Camera Deputaților, în ceea ce privește constituirea formațiunilor de studiu/grupelor/claselor:

”În învățământul preuniversitar, formațiunile de studiu cuprind grupe sau clase, după cum urmează:

  • a) învățământul timpuriu antepreșcolar:
    • (i) grupa mică cuprinde, în medie, 7 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 9;
    • (ii) grupa mijlocie cuprinde, în medie, 10 copii, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 12;
    • (iii) grupa mare cuprinde, în medie, 12 copii, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 16;
  • b) învățământul timpuriu preșcolar: grupa cuprinde, în medie, 15 preșcolari, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 20;
  • c) învățământul primar: clasa cuprinde, în medie, 16 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 22;
  • d) învățământul gimnazial: clasa cuprinde, în medie, 18 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 26;
  • e) învățământul sportiv și de artă: clasa cuprinde, în medie, 16 elevi, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 24 și pot fi constituite din maximum 4 grupe. Grupa cuprinde, în medie, 7 elevi, dar nu mai puțin de 4 și nu mai mult de 10;
  • f) învățământul liceal, inclusiv dual: clasa cuprinde, în medie, 22 de elevi, dar nu mai puțin de 15 și nu mai mult de 26;
  • g) instruirea practică și pregătirea de specialitate se desfășoară pe grupe de minimum 8 elevi și maximum 15 elevi;
  • h) clasele din învățământul liceal tehnologic pot fi constituite din maximum 3 grupe cu calificări diferite;
  • i) învățământul postliceal: clasa cuprinde, în medie, 22 de elevi, dar nu mai puțin de 15 și nu mai mult de 28;
  • j) învățământul special:
    • (i) pentru antepreșcolari cu sprijin de nivel I-II: grupa de sprijin special cuprinde, în medie, 6 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 7;
    • (ii) pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel I-II: grupa/clasa de sprijin special cuprinde în medie 7 elevi, dar nu mai puțin de 6 și nu mai mult de 8 elevi;
    • (iii) pentru antepreșcolari cu deficiențe grave de dezvoltare și preșcolari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 4 copii, dar nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 5;
    • (iv) învățământul special pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 5 elevi, dar nu mai puțin de 4 și nu mai mult de 6;
  • k) prin excepție de la lit. j), în învățământul tehnologic special pentru elevi cu deficiențe ușoare și/sau moderate: clasa cuprinde în medie 10 elevi,dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 12.

Proiectul mai prevede că ”organizarea învățământului în regim simultan se poate organiza
numai cu avizul DJIP/DMBIP sau Ministerul Educației, după caz, în conformitate cu o metodologie aprobată prin ordin al ministrului educației, pentru învățământul primar, gimnazial de masă, învățământul special și pentru școlile românești din afara granițelor țării. Clasa a VIII-a indiferent de numărul de elevi se organizează în clasă separată.”

De asemenea, Comisia pentru învățământ din Senat a adoptat un amendament care prevede că înscrierea elevilor în clasa a V-a, la unităţile de învăţământ care nu deţin clase de nivel primar, se realizează în conformitate cu o metodologie aprobată prin ordin de ministru al Educaţiei, urmând ca ministerul să stabilească modul în care se realizează această admitere.

Dezbaterile la proiectul legii învăţământului preuniversitar continuă, vineri, în Comisia de învăţământ a Senatului.

Proiectele legilor învăţământului preuniversitar şi superior, împreună cu rapoartele comisiei de specialitate, vor intra pentru vot în plenului Senatului, ca for decizional, pe 22 mai.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.