Ministrul Educației, despre diferențele dintre rural și urban de la examenul de Evaluare Națională 2022: „Parcă ar fi două țări diferite”

0

„Îmi pare rău, o spun cu mare-mare tristețe, parcă ar fi două țări diferite. Atunci când ai de trei ori mai multe medii sub cinci în mediul rural decât în mediul urban, în condițiile în care 40% dintre elevi sunt în mediul rural, asta este într-adevăr mai mult decât îngrijorător”, a comentat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la TVR, diferențele dintre rezultatele elevilor din mediul urban și cele din mediul rural la Evaluarea Națională 2022.

”Aș vrea să spun că am început, am selectat 1415 școli pentru a fi finanțate cu granturi de până la 200 de mii de euro, inclusiv pentru această parte de pregătire, nu numai pentru pregătire. Majoritatea covârșitoare este în mediul rural din grupul acestor școli. Trebuie făcute foarte multe lucruri pentru diminuarea acestui decalaj”, a adăugat ministrul.

Întrebat ce ar trebui să se întâmple în școlile din mediul rural pentru ca aceste diferențe să se reducă, Sorin Cîmpeanu a spus: ”În primul rând, pentru a fi mai pregătit, trebuie să mergi la școală, trebuie să fie redus abandonul școlar. Ca să reduci abandonul școlar ai nevoie de o serie de măsuri integrate. Integrate înseamnă că ai nu numai măsuri ce țin direct de educație, ci ai și măsuri care, spre exemplu, consideră eligibile cheltuieli pentru participarea acelor copii în tabere și în excursii, în stațiuni românești, e vorba de copii care nu au ieșit niciodată din localitatea sau județul lor. Este vorba de asigurarea unei mese în școală. Asta este un factor important pentru a determina părintele de a-și trimite copilul la școală. E vorba de posibilitatea de a achiziționa echipamente sportive sau IT din aceste proiecte. Deci, lucruri care, pe mai multe paliere, să facă școala mai atractivă.

Dar dincolo de toate aceste măsuri de sprijin, pentru că sunt doar măsuri de sprijin, rolul profesorului este absolut determinant, rolul profesorului și, nu în ultimă instanță, conținutul materiei, iar conținutul va fi puternic revizuit, vă garantez acest lucru, începând cu septembrie 2023, când vom avea planul cadru și curriculum nou la liceu, și planuri solid revizuite pentru gimnaziu și învățământ primar.”

Distribuția mediilor pe mediu – Evaluarea Națională 2022 (sursa: Ministerul Educației):

La matematică, ”partea de abstractizare excesivă generează o îndepărtare a elevilor de această disciplină”

În ceea ce privește rezultatele din județul Dâmbovița, unde corectarea s-a făcut digitalizat, Sorin Cîmpeanu a arătat că ”este îngrijorător, de exemplu, faptul că 15% dintre elevi nu au reușit să facă 10+10:10”.

Chiar mă întreb cum acei profesori nu au observat în clasa a V-a, în clasa a VI-a, în clasa a VII-a, în clasa a VIII-a că acești elevi au probleme cu ordinea operațiilor. (…) Acum, acesta este un subiect pentru nota 1 și 1.50. Deci, este de bază. Și totuși acele școli pe care le vom identifica, această competență de bază, cel mai simplu subiect dintre toate subiectele de la proba de matematică nu a reușit să fie rezolvat. (…) La proba de matematică, au fost aproape 30% care nu au abordat niciun alt subiect în afară de grilă. (…)

La nivel de curriculum, pentru că o altă concluzie relevantă este că partea de abstractizare excesivă, pentru matematică vorbesc, generează, să spunem, o îndepărtare a elevilor de această disciplină. Este clar că avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă, este clar că avem nevoie de o schimbare de curriculum la aceste discipline. Toate aceste concluzii le avem grație acestei evaluări digitale. (…) Este, în primul rând, de metode de predare, nu atât de curriculum, este și de curriculum, dar este clar că avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor”, a arătat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației a mai spus că anul viitor ”ar trebui să avem extinderea la nivel național a evaluării digitale”.

”Așa cum am spus în ianuarie, nimeni, dar absolut nimeni n-a crezut că este posibil și iată că a fost posibil. Iar acum eu spun că la anul ar trebui să avem extinderea la nivel național a evaluării digitale. Atunci vom avea și concluzii mult mai relevante decât cele de anul acesta, la nivel național. Până atunci, să spunem că vom putea să mai compensăm, avem timp să compensăm din pierderile generate de criza sanitară. În general, criza sanitară accentuează diferențele. Orice criză accentuează diferențele. Elevii care au fost slabi devin și mai puțin pregătiți, în mod evident. S-a dovedit, elevii buni pot fi încă și mai buni, e vorba de acei elevi care au avut șansa unor familii care i-au putut susține într-o manieră foarte eficientă”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.