Reacția Ministerului Educației la îndemnul de boicotare a Simulărilor examenelor naționale

0
Foto: facebook.com/www.edu.ro/

Ministerul Educației a reacționat, luni, după ce Consiliul Național al Elevilor i-a îndemnat pe elevi să boicoteze simulările examenelor naționale, precizând că rostul acestor simulări este acela de ”a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial/liceal”, iar proiectul de ordin prin care a fost aprobată organizarea simulărilor ”a fost dezbătut în cadrul Comisiei de Dialog Social”, din care fac parte și reprezentanții elevilor.

Consiliul Național al Elevilor i-a îndemnat, luni, pe elevi să dea ”foaia goală” la simulările examenelor naționale, în semn de protest față de modul în care sunt organizate simulările examenelor naționale.

”Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experiențele noastre de învățare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în fața tuturor acestor nedreptăți, printr-un protest: fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greșit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest față de învățământul românesc”, au acuzat reprezentanții elevilor.

În urma protestului anunțat de elevi, Ministerul Educației a ținut să facă unele precizări referitoare la organizarea simulării Evaluării Naționale în anul școlar 2018-2019.

Comunicatul integral al Ministerului Educației:

”Având în vedere inițiativa Consiliului Național al Elevilor de a organiza un protest cu scopul de a boicota simularea Evaluării Naționale, Ministerul Educației Naționale face următoarele precizări:

Simulările examenelor naționale au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial/liceal, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare în cadrul examenelor naționale.

Proiectul de ordin de ministru prin care a fost aprobată organizarea simulării Evaluării Naționale și a simulării probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat, în anul școlar 2018-2019, a fost dezbătut în cadrul Comisiei de Dialog Social din care fac parte reprezentanții elevilor, părinților, profesorilor și ai altor parteneri sociali, majoritatea susținând acest demers care vine în sprijinul elevilor.

În anul 2018, la Evaluarea Naţională din 150.603 candidați înscriși, 55.080 elevi nu au obținut nota 5 la proba de Matematică, iar 31.440 de elevi au luat note sub 5 la proba de Limba și Literatura Română.

Rezultatele obținute de elevi la examenele naționale arată că se impune intensificarea eforturilor tuturor factorilor implicaţi pentru asigurarea succesului educațional al tuturor copiilor, inclusiv al copiilor din grupurile marginalizate social și în situație de risc de abandon şcolar, accesului egal al acestora la oportunități, drepturi și servicii din domeniul educațional, precum și pentru ameliorarea rezultatelor elevilor la examenele naţionale.

În vederea susținerii și promovării cu succes a examenelor naționale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral. În funcție de concluziile desprinse, se vor adopta măsurile adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, inclusiv prin activități de pregătire suplimentară, identificarea dificultăților de învățare ale elevilor, elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea unui plan de intervenţie personalizat etc.

MEN a susținut în permanență orice propunere care poate să conducă la îmbunătățirea performanțelor obținute de elevi în procesul de învățare, inclusiv a performanțelor obținute în cadrul examenelor naționale și consideră că fiecare partener poate contribui în mod constructiv la acest demers.”


În perioada 11 – 13 martie 2019 are loc, la nivel național, simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a, la care participă și elevii clasei a VII-a. Luni are loc simularea probei scrise la Limba și literatura română, marți la Matematică, iar miercuri la Limba și literatura maternă.

Ministerul Educației nu a publicat modele de subiecte pentru simularea elevilor de la clasa a VII-a. Elevii au avut mai puțin de o lună la dispoziție să se pregătească, în condițiile în care Ministerul Educației a anunțat oficial decizia pe 19 februarie, iar Ordinul de ministru a apărut în Monitorul Oficial, la sfârșitul lunii februarie.

Potrivit ordinului de ministru, la solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

CALENDARUL SIMULĂRII EVALUĂRII NAȚIONALE:

11 martie – Limba și literatura română
12 martie – Matematică
13 martie – Limba și literatura maternă
22 martie – Comunicarea rezultatelor

Cum se va desfășura Simularea

Potrivit MEN, probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Subiectele sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) și ”sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată”.

”Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog”, a informat Ministerul Educației.

”Precizăm că obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie”, conchide sursa citată.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.