Ligia Deca, întrebată despre stadiul planurilor-cadru pentru liceu: Cred că merită sacrificiul de timp. Am rugat să existe o aerisire a planurilor-cadru

0

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, luni, că i-a rugat pe experții care lucrează la planurile-cadru pentru liceu ”să existe o aerisire” a acestora, întrucât ”este reclamată de multă vreme încărcarea pe care o avem şi faptul că deja elevii petrec foarte multe ore la şcoală”. 

Ligia Deca a fost întrebată în conferinţa de presă, susținută luni la Ministerul Educației, despre stadiul planurilor-cadru pentru liceu.

”Atunci când am mai fost întrebată recent despre planurile-cadru, am enunţat nişte principii pe care le-am avut în vedere şi pe care le-am şi prezentat grupurilor de lucru atunci când ne-am întâlnit iniţial, după ce au fost formate, cu coordonatorii acestor grupuri de lucru.

Şi am rugat, pe de o parte, să existe o aerisire a planurilor-cadru şi a programelor şcolare, pentru că este reclamată de multă vreme încărcarea pe care o avem şi faptul că deja elevii petrec foarte multe ore la şcoală. Am spus că indiferent de variantele care vor rezulta din munca experţilor, nu putem să avem un plan-cadru care înseamnă o încărcare suplimentară orară pentru elevi”, a spus ministrul Educației.

Ligia Deca a arătat că ”o a doua chestiune este legată de personalizarea şi individualizarea planurilor-cadru, pentru că vorbim despre liceu”.

”Mai ales pentru ultimii doi ani de liceu, ne dorim să existe o opţionalitate mai mare pentru ca elevul să se apropie de ruta pe care doreşte să o urmeze şi poate mai departe, fie în zona profesională, fie în învăţământul superior.

Şi un al treilea principiu care ţine de noile planuri-cadru pentru învăţământul tehnologic şi tehnologic dual, unde să putem permite acele intrări şi ieşiri multiple cu nivelul de calificare corespunzător pregătirii, tocmai pentru a reda atractivitatea acestei rute.

Variantele intermediare care mi-au fost prezentate nu respectau cele trei principii, cumulativ, şi atunci am rugat grupurile de lucru să reanalizeze. Dacă acest lucru mai durează puţin, cred că merită sacrificiul de timp pentru a avea totuşi nişte planuri-cadru aşa cum ni le dorim şi aşa cum menţionează şi principiile din Legea învăţământului preuniversitar”, a mai declarat Ligia Deca.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.