Repere metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XI-a în anul școlar 2023-2024, publicate de Ministerul Educației

0

Ministerul Educației a publicat vineri, 1 septembrie, un set de repere metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XI-a în anul școlar 2023 – 2024. ”Scopul reperelor metodologice este acela de a oferi îndrumare și sprijin cadrelor didactice în planificarea, proiectarea și organizarea procesului de predare-învățare-evaluare”, se arată într-un anunț postat pe site-ul ministerului.

Conform sursei citate, reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XI-a în anul școlar 2023 – 2024 au fost elaborate pe discipline/module/grupe de discipline/domenii de pregătire profesională, inclusiv pentru învățământul special, formând o colecție de 88 de materiale distincte, cu următoarea cuprindere:

  • 17 repere metodologice elaborate pentru specificul învățământului profesional și tehnic (IPT), pentru domeniile profesionale ale IPT, discipline/module de specialitate;
  • 19 repere metodologice elaborate pentru specificul învățământului profesional special (IPS), acoperind atât domenii profesionale, cât și discipline/module de studiu;
  • 18 repere metodologice elaborate pentru specificul învățământul liceal tehnologic special (LTS), acoperind atât domenii profesionale, cât și discipline/module de studiu;
  • 34 de repere metodologice elaborate pentru învățământul liceal, filierele teoretică și vocațională, precum și pentru disciplinele de cultură generală din învățământul tehnic și profesional.

Reperele sunt disponibile pe pagina web a Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație.

Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XI-a vin în continuarea celor publicate în 2021 pentru aplicarea curriculumului la clasa a IX-a și în 2022 pentru aplicarea curriculumului la clasa a X-a.

Generația de elevi care va fi în clasa a XI-a în anul școlar 2023-2024 este cea care a absolvit clasa a VIII-a la finalul anului școlar 2020-2021, fiind prima generație de elevi care a beneficiat de un nou curriculum național pentru învățământul primar (elaborat în anul 2013) și pentru învățământul gimnazial (elaborat în 2017).

”Prezentarea și promovarea Reperelor metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XI-a în anul școlar 2023 – 2024 reprezintă un punct important pe ordinea de zi a consfătuirilor naționale. De asemenea, inspectoratele școlare vor include acest aspect în ordinea de zi a consfătuirilor organizate la nivel județean/municipiul București.

În planul managerial al inspectoratelor școlare, domeniul Inspecție școlară, se va include în tematică monitorizarea implementării curriculumului la clasa a XI-a și a modului în care cadrele didactice vor transpune în activitatea profesională recomandările și exemplificările conținute de aceste repere metodologice”, a mai transmis, vineri, Ministerul Educației.

Citește și: Noile planuri-cadru pentru liceu ar urma să fie aprobate până pe 29 februarie 2024 – calendarul de aplicare a dispozițiilor legilor educației/proiect

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.