Învățătorii din Sibiu, întâlnire online cu ministrul Educației: ”Am punctat ideea de echilibru în tot ceea ce se întâmplă în școala de acasă”

0

Aproape 500 de învățători din județul Sibiu au participat marți, 5 mai, la un seminar online organizat de reprezentanții ISJ Sibiu, la care a participat și ministrul Educației, Monica Anisie. Prof. Diana Bucuță, inspector școlar pentru învățământul primar, a declarat pentru Turnul Sfatului că discuțiile au vizat modul în care sunt desfășurate cursurile în această perioadă în care școlile sunt închise,  iar una dintre ideile desprinse a fost aceea că trebuie să existe ”echilibru în tot ceea ce se întâmplă în școala de acasă”.

”Mutarea școlii în online ne-a luat pe toți prin surprindere și am învățat împreună cum să construim învățarea fără să avem copiii lângă noi. Doamna ministru a avut un cuvânt cald, de suport pentru colegii care depun eforturi foarte mari. (…) Am asigurat și transfer de bune practici către colegi, de la colegi, pentru că învățătorii depun eforturi mari pentru ca lucrurile sa meargă bine. Dorim să asigurăm suport emoțional copiilor, pentru că le este dor de școală. Au menționat mulți învățători acest aspect. Școala online, oricât de structurată este, nu poate ține locul îmbrățișărilor pe care învățătorii le dăruiesc zi de zi copiilor. Am punctat ideea de echilibru în tot ceea ce se întâmplă în școala de acasă”, a spus Diana Bucuță, conform sursei citate.

Inspectorul a mai precizat că, în cadrul întâlnirii, s-a discutat să nu se exagereze cu activități de tip video, durata recomandată a unei sesiuni de învățare la ciclul primar să fie de 15 – 20 de minute, dar să existe o conexiune zilnică între elev și cadrele didactice.

”Învățarea nu se poate face în lipsa învățătorului. Elevul are nevoie de explicații, de încurajări, de feedback, de zâmbetul dascălului. S-a discutat punctual modul în care aplicăm cadrul legal dat de OMEC 4135/2020. Școala de acasă este o perioadă în care elevii își dezvoltă autonomia în învățare, își gestionează activitatea în baza unui orar transmis săptămânal de cadrele didactice. S-a discutat despre platformele utilizate, canale de comunicare, s-au făcut recomandări pentru resurse educaționale valoroase, ce pot conduce spre asigurarea calității actului educațional”, a spus Diana Bucuță.

Printre problemele ridicate de cadrele didactice, scrie sursa citată, s-au numărat organizarea activităților online, utilizarea platformelor, elevii fără acces la tehnologie și încheierea situației școlare.

Ne-a interesat să aflăm cum să notăm copiii care nu se prezintă sau care nu au acces la tehnologie, cum putem încheia mediile acolo unde situațiile nu sunt foarte clare. (…) Doamna ministru s-a arătat dispusă să răspundă tuturor nelămuririlor pe care le avem. Cu privire la elevii care nu au acces la internet ni s-a spus ca atunci când nu va mai fi în vigoare starea de urgență, să se găsească soluții viabile pentru ca și acești copii să încheie anul școlar cu bine. Dacă este nevoie, în zonele defavorizate, unde nu există tehnologie, cadrul didactic să meargă chiar acasă la elev, pentru a duce seturi de fișe, materiale pe care acesta să le lucreze, respectând regulile de prevenție și distanțare socială.

De asemenea, ni s-a spus să nu cerem fișe, pentru că părintele nu este obligat să aibă imprimantă, să trecem la predarea online, dar să nu insistăm foarte mult pe statul la calculator. O sesiune să aibă în jur de 15-20 de minute, în schimb să ținem permanent legătura cu elevii, pentru că au nevoie de noi”, a declarat Carmen Cozma, învățătoare la Școala Gimnazială Nr. 8 din Sibiu.

Citește și: Profesorii care nu au acces la tehnologie pot solicita școlilor echipamentele necesare pentru desfășurarea activității online – MEC

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here