Ministrul Educației: „Metodele de predare nu sunt suficient de eficiente. Hai să predăm un pic lucrurile altfel, să avem manuale mai prietenoase”

0

Conținuturile predate în școală sunt ”destul de bine gândite și organizate”, problema este că nu sunt predate bine, adică ”metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase”, a declarat ministrul Educației, Daniel David, pe 3 ianuarie, la Antena 3 CNN. ”Acţiunea mea va fi aici. Hai să predăm un pic lucrurile altfel, să avem manuale mai prietenoase”, a spus ministrul, anunțând ”oportunităţi” de training pentru profesori în ceea ce privește ”modalităţi moderne de predare”.

Daniel David a fost întrebat, într-o intervenție telefonică la postul de televiziune, ce va face pentru ca elevii să aibă o programă mai puţin încărcată şi să înveţe mai degrabă lucruri folositoare pentru piaţa muncii decât teorie.

”Eu cred că trebuie să înveţe şi teorie şi cultură, fiindcă asta creează oameni care au sensuri şi semnificaţii în viaţă, sunt mai puţini manipulabili, sunt mai puţini sensibili la teorii conspiraţioniste. Teoria este importantă dacă o faci adecvat, dar este drept că în competenţe, pe lângă cunoştinţele astea declarative, teoretice, trebuie să ai o zonă foarte puternică de cunoştinţe procedurale, ce ştii să faci, și, foarte important, valori – ce este important în viaţă, ce este important pentru un anumit domeniu.

Și da, este o prioritate pe care o am în sensul că eu cred că, în acest moment, conținuturile pe care le avem sunt destul de bine gândite și organizate – nu spun că nu mai putem lucra la ele, dar nu cu schimbări majore. Problema noastră, după mine, dar sigur voi discuta lucrul ăsta cu experţii pe care o să-i am în această zonă, după mine problema majoră ţine de altceva. Nu ştim să predăm bine conţinuturile bune pe care le-am stabilit. Adică metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase.

De aceea, dacă această ipoteză a mea se va confirma, eu uitându-mă un pic şi văzând, de exemplu, că la multe teste internaţionale conţinuturile noastre se suprapun foarte bine peste itemii testului, de multe ori mai bine decât suprapunerea pe care o avem în Finlanda şi cu toate astea performanţa noastră este mai slabă. Oare de ce? Fiindcă nu predăm bine acele conţinuturi şi acţiunea mea va fi aici. Hai să predăm un pic lucrurile altfel, să avem manuale mai prietenoase, ca acele cunoştinţe să devină cu adevărat competenţe”, a răspuns ministrul Educației.

În acest context, Daniel David a anunțat că va crea ”oportunităţi pentru training, pentru noi modalităţi de predare, modalităţi moderne de predare”.

Pe de altă parte, ministrul Educației s-a pronunțat împotriva introducerii de materii noi și a precizat că, în această lună, vor fi puse în dezbatere publică noile planuri-cadru pentru liceu:

Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greşeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine şi introduce câte o materie: educaţie de mediu, educaţie juridică, educaţie financiară, educaţie pe sustenabilitate. Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, fiindcă în momentul ăla tot noi ne plângem că au copiii prea multe ore şi prea multe materii. Cred că, de multe ori, în materiile clasice şi în ariile pe care le avem, putem avea unităţi de învăţare focalizate pe tema asta. Problema este că fiecare vrea o materie nouă.

Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo, dar eu cred că toate competențele noi, care sunt importante, și cele pe care le-am menționat eu, de multe ori, ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul unor discipline pe care deja le avem, nu ca discipline noi.”

Întrebat, de asemenea, despre folosirea auxiliarelor la clasă, pe lângă manuale, Daniel David a răspuns: ”Este o temă pe care o am în minte, nu am o soluție în acest moment. Vreau să înțeleg exact și lucrurile pe care le menționați dvs, dar cred că ideea principală este că manualele trebuie să fie mult-mult mai prietenoase astfel încât copiii să nu se sperie, să nu fugă de ele, să le citească cu plăcere.”

Citește și: Daniel David, noul ministru al Educației: Stoparea meditaţiilor este foarte complicată. Dacă presiunile vor fi tot mai mari, vom face o analiză

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.