Managementul emoțiilor: opțional pentru clasele de liceu începând din anul școlar 2023-2024

0
Foto: pixabay.com

Elevii de liceu vor putea învăța cum să-și gestioneze emoțiile în cadrul unei discipline opționale. Ce sunt emoțiile, în ce măsură pot fi acestea controlate și care sunt strategiile pentru a păstra o stare de bine în spațiul educațional ori pentru a gestiona tristețea, furia și frica la școală sunt teme propuse în opționalul ”Managementul emoțiilor”.

Programa școlară pentru disciplina ”Managementul emoțiilor”, din categoria curriculum la decizia școlii pentru nivel liceal, a fost aprobată prin ordin al ministrului Educației.

Programa școlară se aplică în sistemul de învățământ preuniversitar în anul școlar 2023—2024, ca ofertă națională de curriculum la decizia școlii sau în cadrul temelor incluse în activitatea corespunzătoare disciplinelor de studiu din ariile curriculare Om și societate, Consiliere și orientare și Limbă și comunicare, opțional integrat la nivelul acestor arii începând cu anul școlar 2022—2023”, se arată în ordinul publicat, miercuri, în Monitorul Oficial.

Conform documentului, disciplina poate fi studiată în oricare an de studiu din învățământul liceal, la decizia școlii, cu un buget de timp de 1 oră/săptămână, pe durata unui an școlar.  ”Disciplina propusă se adresează tuturor elevilor, indiferent de filieră, profil sau specializare. Se încadrează tematic în ariile curriculare Om și societate, Consiliere și orientare și Limbă și comunicare, fiind un opțional integrat la nivelul acestor arii”, se menționează în document.

În nota de prezentare se mai arată că opționalul ”urmărește să pună bazele logicii unei stări de bine în sala de clasă, cu impact atât personal, cât și organizațional” și ”răspunde nevoilor adolescenților de a înțelege strategiile personale sau ale celorlalți de exprimare și reglare emoțională în diferite medii și contexte, inclusiv în mediul virtual, în condițiile în care tinerii petrec din ce în ce mai mult timp în fața ecranelor, departe de interacțiunea socială clasică”.

”Prin urmare, această disciplină se înscrie într-un demers amplu de sprijinire a igienei și sănătății mintale, contribuind la dezvoltarea afectivă și ajutând adolescenții să recunoască semne timpurii ale unor posibile tulburări sau afecțiuni (anxietate, depresie, tulburări alimentare etc.)”, se precizează în ordin.

Activitățile de predare-învățare-evaluare – se mai arată în document – vor pune accent pe ”valorificarea experienței personale a elevilor, stimularea spiritului de observație, a capacității de autoanaliză și de reflectare obiectivă asupra sinelui, de a empatiza și de a analiza situații variate, de a selecta și adapta strategii de reglare optime situației”.

Autorii programei oferă și exemple de metode/strategii ce pot fi utilizate în cadrul acestei discipline: Storytelling, Teatrul de umbre, Bodystormingul, Controversa creativă, Fishboning, Harta mentală, Rolestormingul sau PhotoVoice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.