Cîmpeanu: Este nevoie de educaţie sexuală. Strategia de educaţie parentală, lansată în anul 2018, era binevenită, nu ştiu de ce am oprit-o

0
Foto: digi24.ro

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, consideră că este nevoie de educaţie sexuală, dar şi de educaţie parentală, arătând că strategia de educaţie parentală, lansată în anul 2018, era ”binevenită”, dar nu ştie de ce a fost oprită.

Sorin Cîmpeanu a declarat, joi seara, la postul B1 TV că problema generată de legea educaţiei sanitare poate fi tranşată „cu înţelepciune şi cunoscând realităţile”, dând ca exemplu comunităţile în care părinţii şi copiii ajung să locuiască într-o singură cameră şi unde lacunele privind educaţia sexuală apar atât la minori, cât şi la adulţi, transmite Agerpres.

Se poate tranşa cu înţelepciune şi cunoscând, mai cu seamă, realităţile. Am primit înainte să intru în emisiune un mesaj de la o învăţătoare din Sibiu, care îmi spunea cam cum se întâmplă lucrurile în realitate în acel mediu în care mai toţi elevii pe care îi are dorm în aceeaşi cameră cu părinţii, cu fraţii lor. (…) Acolo avem într-adevăr acele mame extrem de tinere, acolo avem o lipsă de educaţie sexuală atât la nivelul elevilor, dar şi la nivelul părinţilor, pentru că, am spus, strategia aceea de educaţie parentală, lansată în anul 2018, era binevenită, nu ştiu de ce am oprit-o. Deci, este nevoie de educaţie sexuală”, a spus ministrul Educaţiei.

Ministrul a adăugat că este familiarizat cu programa opţionalului de educaţie sanitară, despre care spune că „are toate acele lucruri necesare”, dar că nu este convins că acesta este predat în mod corespunzător.

Nu are rost să mai încercăm să mascăm lucrurile care sunt evidente, că, am văzut, a venit pandemia, le-a pus în lumina reflectoarelor pe toate acele probleme cronice pe care am încercat să le cosmetizăm şi am văzut dintr-o dată şi mai mult cât de grave sunt. N-are rost să mascăm acele probleme.

Programa pentru educaţie sanitară credeţi-mă că o cunosc şi, într-adevăr, ea are toate acele lucruri necesare. A fost surprinzător chiar şi pentru mine, atunci când am analizat problema şi am ajuns la clasa a XI-a, am zis wow, deci acolo este chiar totul. Doar că este o disciplină opţională, care se numeşte altfel, care este făcută de 3-4-5-6% dintre elevi, optează pentru acea disciplină, şi care nu sunt absolut sigur că se face în toate şcolile aşa cum ar trebui să se facă de către profesori”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Citește și: Ministrul Educației, despre examenele naționale: ”Am mari emoţii. Mă agăț de rezultatele bune de la probele de simulare”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.