Cîmpeanu: Nu există consens pentru modificarea structurii anului școlar 2021-2022. Ministerul Educației va lansa consultări pentru 2022-2023

0

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, miercuri, că nu există consens în rândul partenerilor de dialog social pentru modificarea structurii anului școlar 2021-2022, motiv pentru care Ministerul Educației nu va avea inițiativa de a face vreo schimbare pentru la toamnă. Cîmpeanu a precizat că ministerul își rezervă în schimb dreptul de a lansa consultări în ceea ce privește modificarea structurii anului școlar 2022-2023.

Ministrul Educației a făcut noi precizări în legătură cu propunerile de modificare a structurii anului școlar (extinderea duratei cursurilor și revenirea la organizarea pe trimestre) în cadrul conferinței ”Vaccinare și testare pentru învățare”, organizate la București. Principalele declarații ale ministrului:

  • Am făcut publică poziția Ministerului Educației vizavi de toate propunerile de modificare a structurii anului școlar, de la extindere durată cursuri până la, au fost făcute propuneri, știți foarte bine, de revenire la organizarea pe trimestre pe care învățământul preuniversitar din România a avut-o până în 1998, dacă nu mă înșel și cred că nu mă înșel.
  • Pe de altă parte, am spus că într-un sistem și așa greu încercat în general, mult mai greu încercat pe timp de criză, predictibilitatea este importantă. În luna februarie, în urma consultărilor cu partenerii de dialog social ai ministerului – este vorba de reprezentanții profesorilor, cele două confederații sindicale, e vorba de reprezentanții elevilor, Consiliul Național al Elevilor și este vorba de reprezentanții părinților, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – a rezultat o structură a anului școlar, care a făcut obiectul unui ordin de ministru, publicat în urmă cu două luni în Monitorul Oficial, conform căruia cursurile încep în toamnă în data de 13 septembrie.
  • Am spus că Ministerul Educației are disponibilitate de intervenție asupra structurii anului școlar, cu o singură condiție esențială: să existe un acord între partenerii de dialog pe care ministerul i-a consultat înainte de a promova această structură a anului școlar, să existe practic un consens. Acest consens – nu fac aprecieri – nu există. Atâta vreme cât nu există un consens al celor care au validat structura anului școlar – e vorba de profesori, elevi, părinți – Ministerul Educației nu va avea inițiativa de a modifica ceva ce se găsește deja în anul școlar pentru 2021-2022.
  • Pe de altă parte însă, tot Ministerul Educației va avea inițiativa lansării unor consultări pentru anul școlar 2022-2023. Din această perspectivă, reamintesc faptul că România are una dintre cele mai scurte perioade de cursuri, are cele mai lungi vacanțe.
  • Spre deosebire de modalitatea curentă de consultare în care se lansează proiectul structurii anului școlar în luna ianuarie, noi îl vom lansa cel mai târziu în toamna acestui an pentru septembrie 2022.
  • Este o inițiativă la care Ministerul Educației are tot dreptul să apeleze și să lanseze consultări cu argumente pro și contra pentru că nu ne considerăm deținătorii adevărului absolut. Experții în științele educației vor avea un rol foarte important în această dezbatere.
  • Deocamdată, am spus, nu există consens printre partenerii de dialog social, Ministerul Educației nu are inițiativa de modificare a structurii anului școlar așa cum este ea cunoscută pentru 2021-2022. Doi: Ministerul Educației are inițiativa lansării acestor consultări pentru anul școlar 2022-2023.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.