42,9% dintre părinții care au răspuns chestionarului lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți privind modificarea structurii anului școlar 2022-2023 consideră că propunerea Ministerului Educației de împărțire a anului școlar pe trimestre ”nu aduce niciun beneficiu sistemului de educație”. De asemenea, peste 66% dintre respondenți spun că nu este benefică nici începerea anului școlar pe 5 septembrie.
La chestionarul lansat de Federația Națională a Părinților – EDUPART cu privire la propunerile Ministerului Educației de modificare a structurii anului școlar 2022-2023 au răspuns 65.120 de persoane.
La întrebarea dacă este benefică pentru sistemul educațional trecerea de la semestre la trimestre:
- 42,9% dintre respondenți consideră că această modificare nu aduce niciun beneficiu sistemului de educație.
- 28,5% sunt de părere că o astfel de schimbare ar putea fi benefică dacă ar fi însoțită de modificarea curriculumului și a modalității de evaluare.
- 10,8% consideră că o astfel de modificare este benefică și fără modificarea curriculumului și a modalității de evaluare.
- 17,8% este procentul părinților care nu știu/nu răspund.
La întrebarea privitoare la posibilitatea începerii anului școlar în data de 5 septembrie 2022 și a beneficiilor pe care o astfel de schimbare le va aduce:
- 66,7% dintre părinți consideră că o astfel de modificare a datei de începere a anului școlar nu aduce beneficii sistemului educațional;
- 21,3% consideră că această modificare poate aduce beneficii sistemului de educație;
- 11,9% nu știu dacă o astfel de modificare poate aduce beneficii sistemului educațional românesc.
În ceea ce privește percepția părinților despre dobândirea competențelor cheie de către elevi, pe parcursul actualei durate a anului școlar:
- 78,5% dintre aceștia consideră că toate competențele cheie din programele școlare pot fi dobândite pe parcursul actualei durate a anului școlar;
- 12,5% dintre respondenți consideră că actuala durată a anului școlar nu este suficientă pentru dobândirea competențelor cheie din programele școlare;
- 9,1% nu știu dacă actuala durată a anului școlar este suficientă pentru dobândirea competențelor cheie din programele școlare.
Întrebați dacă structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism:
- 54,2% dintre părinți cred că structura anului școlar trebuie să fie o decizie la nivelul ME;
- 26,7% dintre respondenți afirmă că structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism;
- 19,1% nu știu dacă este oportună o astfel de intervenție.
La întrebarea privitoare la dorința ca ofertele manualelor școlare cumpărate de ME și distribuite gratuit elevilor să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru:
- 86,6% dintre părinți sunt de părere că ofertele manualelor școlare cumpărate de ME și distribuite gratuit elevilor trebuie să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru;
- 10,3% dintre părinții respondenți sunt de părere că manualele nu ar trebui însoțite și de auxiliare/caiete de lucru;
- 3,1% dintre părinții respondenți nu știu.