Marius Nistor, despre ghidurile MEC: Sunt doar povești, frumoase, poleite foarte bine, dar care nu sunt adaptate la realitatea școlii românești

0

Unele propuneri din ghidurile realizate de Ministerul Educației pentru începerea școlii sunt imposibil de aplicat, spun directorii de școli și sindicaliștii din educație. Pauza de 5 minute, prevăzută în ghidul pentru gimnaziu și liceu, este insuficientă, iar orarul modular este greu de pus în practică. Marius Nistor, președintele Federației ”Spiru Haret”, a declarat pentru TVR că ghidurile MEC sunt doar niște ”povești”.

”Ceea ce conțin ghidurile respective sunt doar povești, frumoase, poleite foarte bine, dar care nu sunt adaptate la realitatea școlii românești”, a spus Marius Nistor.

În opinia acestuia, propunerea de orar modular din ghidul pentru gimnaziu și liceu este una nerealistă.

”Elevii ar fi obligați să facă într-o săptămână doar Matematică și Fizică, dau doar un exemplu. Ei se plictisesc după prima oră de Matematică sau după a doua oră de Matematică, să îi pun o săptămână întreagă să facă numai așa ceva este pur și simplu neproductiv”, a declarat Marius Nistor.

O altă recomandare din ghid este o pauză de 5 minute, în care profesorii să schimbe clasele, însă aceasta este considerată prea scurtă.

”E ceva imposibil, în 5 minute  în care profesorul trebuie să treacă de la o clasă la alta, să o folosească și pentru igiena personală… ”, a precizat directorul adjunct al unei școli din București pentru TVR.

Sindicatele spun că ghidurile elaborate de MEC  ar fi fost gândite separat, fără legătură unele cu altele şi fără a fi conectate cu realitatea din sălile de curs, mai arată sursa citată.


Ghidul pentru gimnaziu și liceu:

  • Pauzele dintre ore vor fi de 5 (cinci) minute, numai pentru schimbarea claselor, de către cadrele didactice, iar orele vor fi de 55 de minute.
  • În acest interval de 55 de minute, fiecare clasă, conform unei organizări la nivel de palier (zona deservită de o toaletă), va avea o pauză de 10-15 minute. Pauzele vor fi organizate astfel încât să nu se intersecteze elevii de la clase diferite și folosirea toaletelor să fie făcută în condiții de distanțare;
  • Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activități recreative în clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase, în aer liber, activități care să includă mișcare;
  • Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă;
  • În pauzele comune, de 5 (cinci) minute, este permisă numai circulația profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta. Elevii rămân în sălile proprii de clasă;
  • În cazul folosirii unor cabinete sau laboratoare, pauzele comune de 5 minute sunt destinate dezinfectării acestora pentru noile clase/grupe care le vor folosi. Deplasarea elevilor către și dinspre aceste săli se face la începutul și la sfârșitul orelor de 55 de minute, însoțiți de către cadrul didactic;
  • Toate cadrele didactice vor folosi cataloage proprii (agende), unde vor înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor înregistrări în cataloagele claselor se face după un program stabilit la nivelul unității de învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări de cadre didactice în cancelarii și a atingerii cataloagelor de către diferite cadre didactice pe parcursul aceleiași zile. Pe cât posibil, se va folosi comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor diriginți și a părinților sau, unde este posibil, catalogul electronic.
  • Propunere: Orar organizat modular
    • Orarul modular se poate realiza cel puțin pe parcursul unui semestru, prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor perioade (module);
    • Într-o perioadă, elevii au câte 2 (două) ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină. Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei respective, numai 2 (două) sau 3 (trei) discipline simultan.
    • La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte 2 (două), 3 (trei) sau 4 (patru) module pe semestru; de exemplu, pentru 4 (patru) ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care pot fi planificate în 2 (două) module de câte 2 (două) săptămâni și unul de (aproape) 3 (trei) săptămâni.
    • Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru adoptarea unui orar modular, nu este nevoie de modificări legislative.

Citește și:

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.