Mircea Miclea: Începutul noului an școlar va arăta destul de prost. Va trebui să învățăm acum ceea ce am fi putut învăța cu două luni în urmă

0

Mircea Miclea, fost ministru al Educației, a criticat, la Digi 24, modul în care autoritățile au pregătit începerea anului școlar, spunând că, în perioada 15 mai – 15 iunie, ar fi trebuit să se experimenteze diferite modalități de desfășurare a școlii, iar ”acum am fi știut exact ce trebuie să facem”. ”Din păcate, va trebui să învățăm acum ceea ce am fi putut învăța cu două luni în urmă”, a arătat profesorul. Întrebat ce notă ar da actualei guvernări pentru felul în care a pregătit reluarea cursurilor, Mircea Miclea a răspuns: ”Este în afara oricărei note, nu vreau să comentez.”

Începutul noului an școlar va arăta destul de prost, din păcate și asta deoarece s-a ratat o perioadă extrem de bună în care se putea învăța ce avem de făcut pentru 14 septembrie. După 15 mai, până la sfârșitul anului școlar, 15 iunie, se puteau încerca în diverse școli, mai ales că riscurile erau extrem de mici, diverse modalități de a începe școala. Nu s-au experimentat aceste lucruri, deci n-am învățat nimic, iar acum suntem în situația de a experimenta odată cu începutul anului școlar. Din păcate, va trebui să învățăm acum ceea ce am fi putut învăța cu două luni în urmă”, a declarat Mircea Miclea, la Digi24.

În opinia profesorului, Ministerul Educației ar fi trebuit să facă două lucruri. „Unu: pe parcursul verii să facă învățământ remedial, așa cum se face, de exemplu, în Marea Britanie, unde s-au alocat 1,5 miliarde de lire sterline pentru a remedia deficitele de învățare din anul anterior. Adică: faci meditații cu copiii în timpul verii, îi plătești pe profesori, pentru ca să recupereze materia pierdută în anul anterior. Asta trebuia făcut în această vară, nu s-a făcut.

Doi: cred că trebuia începută școala la 1 septembrie, domnii profesori oricum sunt pontați la școală ca fiind activi de la 1 septembrie, deci nu era un cost în plus cu dânșii, însă în același timp aveai o rezervă de timp de care te puteai folosi pentru ca să predai cât de cât niște materie, astfel încât, dacă în iarnă cumva apare un nou sezon dificil, măcar o parte din materie să fie predată. Nu s-a făcut nici lucrul acesta.”

Fostul ministru a criticat și declarația pe proprie răspundere pe care ar trebui să o semneze părinții înainte de a-i trimite pe copii la școală.

Am criticat declarația pe proprie răspundere a părinților pentru că acolo erau scrise lucruri aberante. Văd că ministerul o dă la întors acum, dar e evident că n-au făcut altceva decât să arunce pe spinarea părinților toată responsabilitatea începutului școlii, ceea ce este aberant, din punct de vedere al guvernării.

Acolo părintele trebuia să știe, de exemplu, dacă copilul lui s-a întâlnit cu o altă persoană care are COVID. N-avea de unde să știe părintele acest lucru. Doi, erau trecute o serie de simptome, după care s-a pus virgulă și etc. Adică, era o listă incompletă, o listă infinită de simptome. Eu trebuia să răspund, așadar, ca părinte, de lucruri pe care n-am cum, obiectiv vorbind, să le cunosc și eram tras la răspundere pentru asta. Acum, ministerul a văzut câtă prostie a făcut și începe să revină asupra acestei formulări, spunând că revine cu sintagmele. A fost un caz clar în care autoritățile s-au deresponsabilizat și au aruncat totul pe spinarea copiilor”, a precizat fostul ministru al Educației.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.