Gala Elevului Reprezentant. Cine sunt profesorii de 10 și ce elevi au fost premiați. Plus, cinci proiecte pentru educație

0
Foto: facebook.com

Profesori care inspiră, apreciați pentru modul în care își desfășoară activitatea, și elevi ”activiști”, implicați în proiecte și susținători ai ideii de schimbare în educație, au fost premiați, vineri, la Gala Elevului Reprezentant, organizată de Consiliul Național al Elevilor. De asemenea, cinci proiecte au fost desemnate câștigătoare la categoria ”Inițiative în educație”.

Consiliul Național al Elevilor (CNE) a organizat, vineri, a doua ediție a ”Galei elevului reprezentant”, cu tema ”From ESC to CTRL in education”. Elevii au făcut nominalizările, în urma invitației adresate de CNE, iar câștigătorii, desemnați de câte un juriu la fiecare categorie, au urcat pe scena Galei.

Cine sunt Profesorii de 10

Foto: facebook.com

Consuela Colțan (foto), învățătoare la Școala Gimnazială Nr. 280 din Capitală. Elevii spun că își face datoria cu tot sufletul, iar prin activitatea pe care o desfășoară, îi inspiră, îi motivează și îi încurajează. Așa a fost prezentată învățătoarea pe scena Galei de vineri. SparkNews.ro a scris despre învățătoarea Consuela Colțan și despre metodele pe care le folosește la ore. ”Copilul de astăzi învață foarte bine prin joc de rol, prin punerea în pielea personajelor, prin experienţe în care este provocat să participe după puterile proprii, întâlnind probleme şi situaţii de învăţare menite să-l determine să le analizeze, să le examineze şi să descopere soluţii plauzibile”, ne spunea Consuela Colțan. Puteți citi articolele aici și aici.

Buican Rodica, profesoară de chimie la Colegiul Național de Informatică ”Matei Basarab” din Râmnicu Vâlcea: ”Un om foarte cald, deschis, dar suficient de serios”, au descris-o elevii. Oricât de grea ar fi chimia, profesoara explică astfel încât ”elevii înțeleg și empatizează cu elementele predate.”

Foto: facebook.com

Dan Solcan (foto), profesor de istorie la Colegiul „B.P. Hașdeu” din Buzău. ”Este un om cu un suflet mare, dar care știe, în același timp, să-și explice materia”. Elevii spun că, la finalul orei, ”sunt atat de impresionați încât rămân cu gura cascată.” Dan Solcan este profesor Merito 2017.

Simona Ianc, profesoară de informatică la Colegiul Național ”Alexandru Lahovari” din Râmnicu Vâlcea. De ce este un profesor de 10? ”Este mai mult decât un cadru didactic” pentru elevii săi. Aceștia spun că ”profesoara devine un model de viață, că este un om minunat și corect. Bagajul de valori și de principii pe care îl deține și-a pus amprenta asupra personalității elevilor.”

Foto: agerpres.ro

Gabriela Obodariu (foto), profesoară de istorie la Colegiul Naţional “Al.I.Cuza” din Focșani. ”Este întotdeauna activă, pe poziții, atât în ceea ce privește programa școlară, cât și în demersul de dezvoltare personală a elevilor săi.

Pe lângă faptul că nu ai cum să părăsești sala de clasă după ora dumneaei fără să acumulezi măcar o nouă informație, doamna profesoară a pus mereu accentul pe învățarea prin joc”, spun elevii profesoarei.

 

Inițiative în educație

Foto: facebook.com

Programare cu Răbdare”. Este un program desfășurat în Bacău, o zonă în care foarte puțini elevi se îndreaptă spre domeniul programării. Bogdan Pătruț, lector universitar de la UAIC Iași, a avut ideea de a promova acest domeniu prin cursuri gratis de informatică în fiecare weekend cu invitați speciali, experți în domeniu.

Programul ”LEADERS Explore”. Este un program de dezvoltare personală, organizat de Fundația LEADERS, în care competențe cheie sunt livrate prin intermediul noțiunilor de leadership. Conform unuia dintre participanți, proiectul îi ajută pe participanți să se dezvolte, nu doar să învețe competențe-cheie.

Foto: facebook.com

Universitatea de vară West Summer University. Organizată de OSUT, universitatea de vară reunește anual 300 de participanți. Scopul proiectului este facilitarea tranziției de la sistemul preuniversitar la cel universitar. În acest sens, anual, West Summer University aduce împreună un număr important de elevi proveniți din medii defavorizate pentru a le prezenta viața de student și a le dezvolta spiritul civic.

Programul ”Adoptă o școală”. Organizat de Smithfield Ferm, principalul scop al programului a fost sprijinirea financiară a 25 de școli, în funcție de nevoile fiecăreia.

Foto: facebook.com

United Way – Educația – Centrul schimbării în comunitate”. Principalul obiectiv al programului este înființarea și susținerea a 12 Centre Comunitare, care vor funcționa ca niște hub-uri comunitare.

Scopul programului este acela de a reduce rata de abandon școlar, prin îmbunătățirea relației din cercul comunitate-școală-familie.

 

Elevii care schimbă comunitatea

Foto: facebook.com

Maria Alis Popescu (foto), președinte al Consiliului Județean al Elevilor Mehedinți.Cei care au nominalizat-o au spus despre Maria Alis că este o persoană motivată și deschisă, dornică să aducă o schimbare în bine a sistemului de învățământ.

Ionuț Dinut, președinte al CSE C.N „Elena Cuza” din Craiova. Toate proiectele pe care acesta le-a inițiat au avut ca impact schimbarea comunității din care face parte. Colegii lui spun că este persoana care are cea mai largă deschidere spre a ajuta și a se implica în progresul comunității și, de asemenea, reprezintă o inspirație pentru aceștia.

Samuel Teglas are o atitudine pozitivă față de școală și față de desfășurarea unor activități extracurriculare și, de multe ori, își convinge colegii, pe cei care nu vor să vină la școală, să frecventeze cursurile.

Foto: facebook.com

Andreea Varga (foto), o elevă foarte implicată în mișcarea tinerilor de schimbare, este președintele CJE Satu Mare. Colegii o descriu ca fiind o persoană curajoasă, căreia nu îi e frică să-și expună părerea despre sistem.

Andreea Varga este cunoscută pentru mesajul anti-sistem transmis în timpul simulării examenului de Bacalaureat, când a participat la protestul #foaia goală. În locul rezolvării subiectelor, eleva a scris aproape șase pagini cu nemulțumirile pe care le are față de sistemul de educație.

Petru Carneala. ”Pentru Petru, nimic nu pare greu dacă te străduiești. El merge după principiul că poate nu reușești să realizezi totul după cum ți-ai propus, însă măcar știi că ți-ai dat silința și ai reușit să generezi o schimbare cât de mică. Pentru el, o oportunitate nu trebuie niciodată ratată întrucât <orice om poate avea totul neavând nimic și nimic având totul>”, l-au descris colegii.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.