Kum-Fu-Azi la școală? O aplicație pentru elevi și profesori care măsoară starea de bine în școală

0
Foto: facebook.com/ Complexul Educational Laude-Reut

La sfârșitul orelor, elevii și profesorii spun cum s-au simțit la școală, ce le-a plăcut, ce i-a deranjat sau ce li s-a întâmplat în mod special în ziua respectivă. Totul prin intermediul unei aplicații, ce presupune folosirea telefonului și scanarea unui cod QR. Se întâmplă într-o școală privată din Capitală, însă este ușor de pus în practică în orice școală. Nu-i nimic sofisticat, spune Marilena Vîlciu, profesoară de informatică în cadrul Complexului Educațional Laude-Reut, cea care a creat aplicația, dar are un impact deosebit în rândul elevilor. Scopul este acela de a crea o stare de bine în școală, adaugă directorul liceului, Mariana Rosner, pentru că răspunsurile elevilor și profesorilor sunt analizate și adesea implementate.

”Kum-Fu-Azi la școală?” este o aplicație pe care elevii și profesorii Complexului Educațional Laude-Reut o folosesc de la începutul semestrului al II-lea, ideea fiind pusă în practică în urma unui workshop susținut în școală de Anca Tîrcă pe tema stării de bine.

Aplicația constă într-o simplă scanare cu telefonul a celor două coduri QR afișate la ieșirea din școală, unul pentru profesori, unul pentru elevi. 

”Când pleacă de la școală, cine dorește scanează cu telefonul, intră pe aplicație și răspunde la niște întrebări. Toate răspunsurile sunt centralizate, ne uităm pe ele, ne facem o idee, le discutăm cu departamentul de consiliere și ne reglăm activitatea în funcție de acestea. Scopul a fost să creăm o stare de bine în școală și am pornit de la ideile Ancăi Tîrcă. Unele răspunsuri date de elevi sunt chiar drăguțe. De exemplu, o fetiță a scris: <Da, m-am simțit bine în ultima lună. În  timpul pauzelor, am reușit să citesc patru cărți>. Profesorii la fel, scriu dacă i-a supărat ceva, dacă un copil le-a făcut o bucurie… ”, explică Mariana Rosner, directorul liceului.

Marilena Vîlciu, profesoară de informatică, spune că, prin acest chestionar, se urmărește practic obținerea unui rating din partea elevilor și profesorilor cu privire la evoluția personală în ziua respectivă, relația cu colegii și partenerii din educație (profesori/elevi), nivelul de stres, atmosfera în timpul orelor, dar și, un punct mai special, ”cu ce ne putem lăuda astăzi” (foto).

”Pentru a fi foarte simplu de folosit, am generat un cod QR pe care l-am plasat la ieșirea din școală, unul pentru profesori și unul pentru elevi. Pur și simplu, se scanează codul respectiv, apare un link și apoi chestionarul. Am denumit aplicația ”Kum-fu-azi”. Este de fapt o idee foarte simplă, nu are nimic sofisticat în ea, dar copiilor le place pentru că este sentimentul acela de apartenență, iar noi le transmitem în felul acesta că ne interesează cum ei se simt”, precizează profesoara de informatică.

Aplicația a avut un succes atât de mare în rândul elevilor încât aceștia s-au hotărât să facă update la chestionarul ce le este destinat. 

”Elevii vor să adapteze chestionarul, să îl personalizeze, adăugând întrebări referitoare la pasiunile lor, de exemplu, nu doar lucruri referitoare la școală… Își doresc să simtă un vibe al adolescenței în acest chestionar. Totul are o finalitate pentru că aceste date sunt stocate într-un tabel Excel ce se află în spatele chestionarului, iar ei urmăresc răspunsurile pe grafice. Este și asta o provocare pentru ei”, adaugă profesoara.

Unele răspunsuri oferite de elevi pe ”Kum-Fu-Azi la școală?” ajung pe panoul ”Well-Being”, creat în școală. De altfel, spun reprezentanții instituției de învățământ, aceasta este doar una dintre măsurile luate pentru starea de bine a elevilor și a profesorilor. Sunt ”lucruri simple”, precizează Mariana Rosner, dar care fac diferența și te fac să vii cu plăcere la școală, de la o cafea pentru profesori și un radio ”cu muzică bună” până la diverse surprize și sărbătorirea zilelor de naștere.

Foto: facebook.com/ Complexul Educational Laude-Reut

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here