Metoda inventată de o profesoară pentru învățarea verbelor în limba franceză. Elevii au spus: ”Ce idee! Sunteți genială!” FOTO

0

O profesoară de limba franceză din Mărășești, județul Vrancea, a găsit o soluție inedită pentru a-i ajuta pe elevi să învețe mai ușor conjugarea verbelor. Profesoara a scris pe un tricou, cu un marker special, verbele ”a avea” și ”a fi” și a venit îmbrăcată cu el la școală. Ideea i-a surprins în mod plăcut pe copii și a avut un impact neașteptat în rândul acestora. ”Nu știu ce să mai inventez pentru a-i provoca pe elevii mei să învețe cele două verbe auxiliare”, spune, cu umor, Oana Dima.

Oana Dima predă limba franceză la Școala Gimnazială „Ecaterina Teodoroiu” din Mărășești. Încă de anul trecut, și-a ”amenințat” elevii că va veni la școală cu un astfel de tricou, însă copiii au luat-o ca pe o glumă. În ianuarie însă, profesoara a pus ideea în aplicare.

”La o clasă de a VII-a, predam perfectul compus și nu știau cu ce auxiliar se conjugă verbele. Le-am spus atunci că o să îmi fac un tricou și o să scriu pe el <être> pe față și <avoir> pe spate și, în funcție de verbul pe care îl au de conjugat, eu o să mă întorc. Copiii au râs, dar, până la urmă, am pus în practică”, povestește Oana Dima.

Profesoara spune că metoda a avut un impact foarte mare în rândul copiilor. A mers îmbrăcată cu tricoul ”verbelor” la clasele a IV-a și a VII-a, iar reacția copiilor a fost: ”Super tare! Doamna, ce idee! Sunteți genială! Numai dumneavoastră puteați să faceți așa ceva!”

Nu m-am așteptat. Poate <fura> oricine această idee pentru a o aplica la oră, dacă este interesat. La mine a avut impact. Copiii sunt simpatici și vor să învețe, iar această idee a prins la ei”, completează Oana Dima.

Profesoara s-a gândit că poate, la un moment dat, și copiii vor avea astfel de tricouri – ”le-ar plăcea” și poate va găsi o soluție, dar, până atunci, va trebui ea să își mai facă unul, dacă nu chiar mai multe, pentru că pe primul l-a dăruit unei prietene din Franța.

”Este grea limba franceză pentru copii, dar eu vreau să o fac ușoară. De aceea, inventez metode pentru că chiar vreau ca ei să învețe și să rețină ceva”, adaugă profesoara de franceză.

Pentru a reuși ceea ce își dorește, Oana Dima folosește foarte mult jocul la orele de limba franceză și vă prezentăm doar câteva dintre activitățile pe care le-a desfășurat cu elevii săi la școală: 

  • Paharele cu bețișoare de înghețată. Copiii au învățat cele trei grupe verbale din limba franceză, punând în pahare separate, în funcție de terminație, bețișoarele pe care erau scrise verbe.

  • Codurile QR. În ianuarie, elevii au avut de descoperit în spatele codurilor versurile lui Mihai Eminescu în limba română și au creat apoi un nou cod QR cu versurile poetului în limba franceză.
  • Spinner Game. O idee preluată de profesoară, dar o metodă eficientă pentru învățarea verbelor: ”Se pune agrafa de birou în cerculeț, creionul în agrafă și apoi se învârte. În funcție de ce indică vârful agrafei, elevul trebuie să caute în tabelul alăturat verbul potrivit (în funcție de persoană, terminație) și să coloreze pronumele + verbul cu aceeași culoare.”

Lectura, în școala de la Mărășești

Deși este profesoară de limba franceză, Oana Dima încurajează foarte mult lectura în rândul copiilor. Profesoara povestește că, anul trecut, a derulat o campanie de strângere de cărți noi în școală și a primit în jur de o mie de volume.

”Noi nu aveam foarte multe cărți și cele pe care le aveam erau vechi. Copiii nu citeau, dar după ce am primit cărțile, au început să citească. Sunt copii care citesc o carte în 4-5 zile. La școală, citim în timpul activităților extracurriculare, la orele de dirigenție… Eu sunt prima la citit și promovez lucrul acesta foarte mult în școală”, spune profesoara. Oana Dima este profesoară de limba franceză din 2006, locuiește în Focșani și face naveta zilnic la Mărășești, unde predă la o școală unde cei mai mulți copii provin din comunitatea romă.

Sursa foto: prof. Oana Dima

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here