Programul ”Generaţia Tech”. Tineri între 15 și 24 de ani, pregătiți pentru profesii în spaţiul digital

0
Foto: pixabay.com

Tinerii între 15 şi 24 de ani se vor putea pregăti pentru profesii în spaţiul digital prin intermediul proiectului „Generaţia Tech”, care a fost lansat marţi de organizaţia Digital Nation, cu susţinerea Google.org şi cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale, informează Agerpres.

Obiectivul principal al programului pilot Generația Tech este de a ajuta tinerii cu vârste cuprinse între 15-24 ani din orașele din România să își dezvolte competențele digitale și să se pregătească astfel pentru profesiile din spațiul digital. România beneficiază prin acest proiect de o investiție din partea organizației internaționale Google.org de peste 500.000 de dolari.

„Prin acest program noi vom dezvolta competenţe digitale şi în următoarea perioadă vom merge în trei oraşe mici şi medii din România de până în 130.000 de locuitori. În aceste trei oraşe vom lucra cu 300 de tineri între 15 şi 24 de ani pe două specializări: competenţe digitale de bază şi programare pentru începători.

Mentorii cu care aceşti tineri vor lucra sunt mentori din Bucureşti, Cluj, Iaşi şi alte oraşe dezvoltate din punct de vedere digital iar programul şi metodologia după care se va desfăşura tot programul este dezvoltată de noi din 2013. Este o metodologie proprie care pune accent foarte mult pe partea de comunitate online unde avem o echipă dedicată în spate. A doua componentă este cea de formare care este ghidată de mentori şi asistată de tehnologie”, a declarat Paul Apostol, reprezentantul Digital Nation cu prilejul evenimentului de lansare al proiectului, conform Agerpres.

Potrivit acestuia, în cele trei oraşe va fi realizat câte un hub în care tinerii să poată să lucreze după programul de liceu sau de serviciu, să înveţe timp de două-trei ore în timpul săptămânii şi mai multe ore în weekend.

„În plus faţă de amenajarea hub-urilor, vom avea undeva la 7 evenimente programate în decursul unui an. Prin aceste evenimente întărim legătura între mentori, între echipa Digital Nation şi participanţii şi tinerii din program şi totodată vor fi prezenţi şi angajatori locali – companii din oraş sau din regiune, inclusiv instituţii publice. În a doua etapă a programului există o etapă de facilitare a angajării acestor tineri fie în joburi de vară, fie în joburi part-time sau full-time”, a mai spus Apostol.

El afirmat că investiţia totală în primele 12 luni este de 500.000 de dolari şi este posibilă datorită unui grant pe care Google.org îl oferă Digital Nation.

Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, a spus că în ţara noastră sunt foarte mulţi analfabeţi digitali.

„Dacă ne ducem în zona de competenţe digitale, din fericire este foarte multă oportunitate de creştere, ca să ne păstrăm într-o notă pozitivă. (…) Avem foarte mulţi analfabeţi digitali pe care trebuie să îi susţinem în a-şi descoperi posibilităţile şi mai mult decât atât trebuie să ne uităm la acest aspect ca la o oportunitate economică. (….) Lumea se înscrie la aceste cursuri şi offline şi online. Iniţiativa cred că este de bun augur, pentru că se duce în zone rurale sau zone unde trebuie să susţinem economia locală”, a arătat Moraru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.