Ministrul Educației: Voi explica la CNCD că declaraţia mea vorbea de profesorii de sprijin, nu de segregarea copiilor

0
Foto: gov.ro

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, luni, că va merge la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), unde a fost reclamată în urma declaraţiei privind copiii cu dificultăţi de învăţare, şi va explica faptul că nu s-a referit la „segregarea” acestora, ci la alocarea, suplimentar, de profesori de sprijin pentru ei.

„În primul rând aş vrea să nu vorbim de segregare, pentru că nimeni nu s-a gândit vreodată la ideea de segregare. Eu am fost primul dintre miniştrii Educaţiei care am trimis în şcolile de masă peste 30.000 de copii din şcolile speciale, am constituit o comisie cu psihopedagogi, medici specialişti, care să decidă unde este mai potrivit pentru copii şi aşa am integrat 30.000 de copii în anul 2001 – 2003.

Acum am vrea să le dăm câte un profesor de sprijin. Nu putem să dăm fiecărui copil câte un profesor de sprijin, dar dacă într-o clasă avem 2 – 3 putem să adăugăm profesorului de la clasă câte un profesor de sprijin, într-o clasă de masă, nu într-o clasă specială în care să-i segregăm. Nici poveste, o asemenea idee nu mi-ar fi trecut niciodată prin minte.

Deci, cine a înţeles greşit, ori a înţeles greşit, ori a fost rea-voinţă, niciodată nu m-am gândit şi nu aveam cum să mă gândesc la un asemenea lucru, când eu în 2001 – 2003 am fost prima care am integrat aceşti copii în şcolile de masă”, a precizat Ecaterina Andronescu.

Întrebată despre reclamaţia de la CNCD pe acest subiect, ministrul Educaţiei a spus: „O să mă duc şi o să explic pentru că, realmente, nu există un document, nu există… declaraţia mea vorbea de profesorii de sprijin, nu de segregarea copiilor”.

Ministerul Educaţiei Naţionale preciza, duminică, că nu se intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, urmărindu-se a se aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăţi de învăţare.

”Declaraţiile ministrului Educaţiei Naţionale (…) au făcut referire întocmai la această necesitate – de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăţi de învăţare. Precizăm că nu se intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale. De altfel, în perioada 2001 – 2003, pe durata mandatului ministrului Ecaterina Andronescu, aproximativ 30.000 de elevi cu nevoi speciale au fost integraţi în unităţile de învăţământ de masă, prin transferul de la unităţile de învăţământ special”, au arătat reprezentanţii ministerului.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here