Ministrul Educaţiei neagă că a propus înfiinţarea de clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale UPDATE

0
Foto: gov.ro

Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăți de învățare se află acum integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicați, motiv pentru care o variantă ar fi înființarea claselor separate pentru acești copii, scrie Mediafax. În replică, Adriana Săftoiu, membru al Comisiei pentru Drepturile Omului din Camera Deputaților, spune că este ”una dintre cele mai revoltătoare inițiative” și anunță că va cere audierea în comisie a Ecaterinei Andronescu.

UPDATE Într-o declarație pentru HotNews, Ecaterina Andronescu neagă că ar fi propus separarea copiilor cu cerințe speciale: ”Nu!!! Cum să vreau segregare?? Eu am fost ministrul care pentru prima dată, în perioada 2001-2003, am integrat în școlile de masă, prin trecere de la școlile speciale, circa 30.000 de copii cu dificultăți de învățare! Am spus că dacă în clasele de masă sunt doi-trei copii cu dificultăți de învățare poate reușim să le dăm și un profesor de sprijin”.

”Nici poveste să propun clase să producă segregarea acestor copii, ci să încercăm să îi susținem suplimentar cu un profesor de sprijin. (…) O s-o punem, probabil în viitoarea lege a educației. Pe măsură ce vom avea asigurate cadrele didactice, vom încerca să o transpunem și în realitate. Există și în acest moment, dar sunt foarte puțini profesorii de sprijin, din păcate”, a mai precizat ministrul Educației la Antena3.

UPDATE Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Iulian Cristache, a declarat, pentru Mediafax, că intenția ministrul Educației de a crea clase separate pentru copiii cu cerințe speciale ar putea fi o discriminare. 

„În primul rând, cerințele speciale educaționale nu sunt neapărat în sensul diagnosticării cu un handicap. Și copiii capabili de performanțe mai mari decât majoritatea necesită cerințe speciale educaționale, și prin lege trebuie să i se acorde atenția necesară. Mai sunt și copii cu tulburări specifice de învățare (TSI), dar și copiii care au un diagnostic. Cazuistica acestor copii cu cerințe speciale este extrem de mare. Dacă facem o astefel de separare vorbim practic de discriminare și de segregare”, a spus Iulian Cristache.

Potrivit lui Cristache, copiii cu cerințe speciale au nevoie să fie integrați în învățământul de masă și trebuie să fie încurajați să se dezvolte în sistemul de masă, nu separați.

„Ecaterina Andronescu spune că nu poate asigura, într-o școală unde sunt, să zicem 10 cazuri, fiecare într-o clasă, că trebuie să se asigure profesori pentru fiecare în parte, și din acest motiv nu au cum să se ocupe de fiecare copil în parte. Bun, dacă o gândești așa, are într-un anumit procent dreptate. Dar problema este că dacă duci copilul în învățământul de masă și creezi clase speciale, este același lucru cum ai crea o clasă în centrele speciale, de plasament. Este clar vorba de o discriminare și o atingere la toți acești părinți care au, din nefericire, acești copii cu probleme”, mai spune Cristache.

Preşedintele FNAP mai spune că ministrul Ecaterina Andronescu nu s-a consultat cu Federația pe acest subiect.

„Personal chiar nu înțeleg de ce doamna ministru nu vrea să ne pună niște întrebări, ca parteneri sociali, mai ales că cel puțin o dată pe săptămână suntem în minister”, a mai declarat Iulian Cristache.


„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori”, a declarat ministrul Educației, la Digi 24.

Drept urmare, ministrul spune că o variantă ar fi locuri speciale cu profesori de sprijin.

„Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a mai afirmat Ecaterina Andronescu.

Măsura este însă contestată de membrii UNICEF, potrivit aceleiași surse, aceștia precizând că elevii cu nevoi speciale se integrează mai bine atunci când sunt expuși diversității.

Reacția Adrianei Săftoiu

Adriana Săftoiu, membru al Comisiei pentru Drepturile Omului din Camera Deputaților (PNL), a anunțat că va cere audierea în comisie a Ecaterinei Andronescu.

Andronescu. Ecaterina Andronescu. Vrea clase speciale pentru copiii cu cerinte educationale speciale. Este una dintre cele mai revoltătoare inițiative. Sunt zeci de ani de când in tările model in sistemul educațional efortul e pentru ca acesti copii să fie integrați în învățământul de masă, iar învățământul special să fie o excepție. În loc să găsescă soluții pentru ca acesti copii să aibă profesori de sprijin, integrați în învățământul de masă, Andronescu se scuză lamentabil si propune o măsură aberantă, nedreaptă, lipsită de orice responsabilitate față de acești copii„, scrie Adriana Săftoiu, pe Facebook.

„Doar pentru asta și merită o moțiune! Și apoi să speri că, odată plecată, nimănui nu îi va mai trece prin cap să o numească ministru al Educației. PS: Până la moțiune, voi cere marți, în Comisia pentru Drepturile Omului, audierea lui Andronescu. Prea grav ce vrea să facă”, a mai precizat parlamentarul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.