Sorin Cîmpeanu: Nu ne dorim să îmbunătățim învățământul simultan, ne dorim să dispară învățământul simultan. E o catastrofă educaţională

0

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, miercuri, la o dezbatere pe tema proiectului legii învățământului preuniversitar, organizată de Alianța ”O voce pentru Educaţie”, că noua lege nu se concentrează pe îmbunătățirea învățământului simultan pentru că acest sistem de învățare trebuie să dispară, fiind ”o catastrofă educaţională”. Ministrul a prezentat două exemple de măsuri care ar facilita ”dispariţia” învăţământului simultan.

Declarațiile ministrului Educației pe tema învățământului simultan:

  • Nu ne-am concentrat pe îmbunătățirea învăţământului simultan pentru că îmi doresc și ne dorim să dispară învățământul simultan, nu să fie îmbunătăţit. Şi poate să dispară atunci când revenim la cariera cadrului didactic, revenim la prestigiul cadrului didactic, la atractivitate salarială, condiţii… atunci când ai un contract pe durată nedeterminată făcut chiar și pentru 9 ore – și pentru cei care sunt angajați la un operator economic s-ar putea să reprezinte o alternativă interesantă, pentru că 9 ore înseamnă la limită o zi de lucru – angajatorul se poate dispensa, poate să sprijine școala, iar acel angajat al operatorului economic dacă își dorește să aibă și statutul de cadru didactic, practic va putea să îl aibă. Îmi place să cred că va rezolva problema crizei personalului didactic.
  • Odată rezolvată problema crizei personalului didactic, învăţământul simultan va fi din ce în ce mai puţin prezent, după care o altă modalitate de renunţare la învăţământul simultan în care sunt niște zeci de mii de elevi cuprinşi, şi unde, repet, numai calitatea învăţământului nu este asigurată acolo, este un mod de organizare, sigur, de asta depind și abilitățile manageriale ale directorului, organizarea modulară în care acei copii care nu au un profesor de fizică să aibă acces la orele predate de un profesor de fizică.
  • Aş vrea să reiterez un proiect care îmi este foarte drag, ştiu, este foarte ambiţios, vom discuta şi după ce va trece termenul limită pentru jalonul respectiv: o tablă interactivă în fiecare sală de clasă, inclusiv în şcolile din mediul rural. Orice profesor, având acces la acea tablă interactivă, va preda cu mult mai multă atenție pentru simplul motiv că ceea ce scrie acolo nu mai dispare pentru totdeauna, cum ştergi creta cu buretele, ci se poate transfera în telefonul, laptopul, tableta, orice dispozitiv al oricărui elev prezent în clasă sau din diverse motive acasă sau în alt loc sau în spital.
  • Asta va fi un mijloc care va facilita dispariţia învăţământului simultan care este o catastrofă educaţională. Gândiţi-vă că sunt cinci nivele pregătitoare-1-2-3-4 cu acelaşi cadru didactic și acolo încă mai merge pentru că este un învățător, dar ce faci în ciclul gimnazial unde ai foarte mulți elevi, în care profesorul de muzică trebuie să predea şi matematică şi fizică. Nu ne dorim să îmbunătățim învățământul simultan, ne dorim să dispară învățământul simultan.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.